אתם הולכים ברחוב ופוגשים מישהי שמוצאת חן בעיניכם, אבל לא נעים לכם לגשת אליה, או לחילופין השתתפתם בכנס מקצועי, פגשתם מישהו שעובד במשהו שמעניין אתכם, אבל לא קלטתם את שמו. אפליקציה חדשה, בשם מיזמי שהרבה מכנים אותה "שזאם של אנשים", תעזור לכם בדיוק במצבים האלו.

מאחורי האפליקציה שהושקה באוקטובר 2022 לקראת המידברן, עומדים המייסד והמנכ"ל שי בן אמו, בן 39 מתל אביב, שייסד את חברת נובה קופות ממוחשבות, Nova Point of Sale, ומכר אותה בהצלחה ב-2014, ואולי מוכר לכם מהתוכנית "הקבוצה" (קשת 12). הוא חבר לשחקן דין מירושניקוב, המשמש כפרזנטור של החברה וגם מחזיק במרכיב מנייתי שלה.

"לי אישית יש בעיית זיכרון קשה. אנשים מציגים את עצמם ובאדם השלישי כבר לא אהיה מסוגל לשלוף את שמו של הראשון. עשיתי סקר ומסתבר ש-83% מעידים זאת על עצמם", מספר בן אמו ל-mako. "בנוסף, כשאנחנו מכירים אנשים חדשים לא תמיד בוער לנו להוסיף אותם לאנשי הקשר בספר הטלפונים, כי הרי גם ככה נשכח את שמם ולא נוכל לגשת ולשלוף אותם במקרה הצורך.

"על אותו המשקל, סביר שלא נרצה תמיד לעקוב באינסטגרם אחרי כל מי שאנחנו מכירים או להציע חברות בפייסבוק. יחד עם זאת, כולנו נשמח ל"סופר פאואר" החדש, שמאפשר לנו את היכולת לחזור בזמן לרשימה שיצרנו מאירוע חברתי או כנס עסקי ולהגיע לאדם שזכרנו שהכרנו אז, זכרנו גם איך הוא נראה ומה הוא עושה בחיים - ורק שכחנו את שמו ודווקא עכשיו הוא רלוונטי לנו".

איך פועלת האפליקציה?

מורידים את MiZeMi, פותחים פרופיל, מוסיפים תמונה ואת כל מה שבא לכם לשתף, כמו קישורים לרשתות החברתיות שלכם, תיק עבודות, קורות חיים, קישור לפרופיל באפליקציית הכרויות כמו טינדר, יוטיוב, ספוטיפיי ועוד. כך יצרתם למעשה כרטיס ביקור דיגיטלי, אותו תוכלו למסור לכל איש קשר חדש שתפגשו על ידי הצגת קוד QR, נגיעה (במידה ויש לכם שבב NFC), או שיתוף (שליחה בוואטסאפ למשל).

 אלמנט חדשני, שהם הצליחו להגן עליו בפטנט, הוא כפתור של יד כחולה המצביעה קדימה וממוקמת על מצפן - שבאמצעותו אתם יכולים לסרוק את כל האנשים שנמצאים בכיוון שבו תבחרו. חשוב לציין, שבתוצאות יעלו רק משתמשים שיש להם את האפליקציה, בחרו לעבור ל"מצב נראה" ולאשר הרשאת מיקום (פעם אחת, בעת השימוש או תמיד) ובעצם להציג את ה"כרטיס ביקור הדיגיטלי" שלהם לכל מי שסורק בסביבתם.

"הדור של היום שמח לאמץ כל פלטפורמה שמאפשרת גידול במספר העוקבים, ועם 'מיזמי' את מקבלת עוד עוקבים כשאת סתם הולכת להנאתך על חוף הים או יושבת לקפה בשדרה באפס מאמץ. ההזדמנויות יכולות להגיע מעולמות הדייטינג - רווק שראה אותך בבית הקפה אבל באותה העת ישבת עם אחיך, אז הוא פשוט ויתר כי חשב שאת תפוסה. מעולמות חברתיים - אבא של מישהו מהגן של הילד שאת לא מצליחה להיזכר בשמו ולא נעים לך. או מעולמות עסקיים – כשתמיד נשאף לארגן כמה שיותר אנשי קשר ברשימות שלנו ובעצם להרחיב את ה"ליד פייפליין" (המשפך שיווק) של העסק", אומר בן אמו.

"הרבה מכנים אותה "שאזם של אנשים". כי היא כן מביאה משהו מאוד חדשני שמאפשר 'לשאזם' את מי שסיקרן אותנו סביבנו. אני מעדיף לראות בה שתי מתנות חינמיות שאנחנו מציעים לעולם - כרטיס ביקור ותג שם וירטואליים".

אם היא חינמית - מה המודל העסקי שלכם?

בן אמו: "אנו מזמינים בעלי חברות ומפיקי אירועים ליצור איתנו קשר ולגלות איך מיזמי עוזרת להם לייצר הכנסות נוספות. המודל העסקי העקרי שתמיד האמנתי בו הוא לקחת ביס קטן מהכנסה חדשה שלא הייתה קיימת קודם לכן. כשאתה מוכיח ROI (החזר השקעה) אתה תמיד אורח מבוקש ורצוי בקרב עסקים מכל הסוגים.

"בתחילת הדרך, עשינו סבב סיד ובו משקיע פרטי רכש לעצמו 10% ממניות החברה בתמורה ל-350 אלף דולר. כעת אנחנו מעוניינים לצאת לסבב גיוס נוסף, משמעותי יותר, כדי לתרגם את הפיילוט הישראלי לשווקים הבינלאומיים".

בן אמו לא מוכן לחשוף את נתוני מספר ההורדות והמשתמשים, אבל הוא אומר כי מאז האירוח שלו "בגלית ואילנית", מצטרפים מדי יום פרופילים חדשים - ואמיתיים. "לכולם נמאס מפייסבוק ואינסטגרם והגיע הזמן לאלטרנטיבה בריאה שתענה על הצורך לנהל את המעגלים החברתיים שלנו מבלי לאבד פרודוקטיביות ולפתח הפרעות נפשיות. אנחנו מקווים להוציא אנשים מהמסכים לחיבורים אמיתיים בעולם האמיתי".

שי בן אמו, MiZeMi (צילום: ארז שני)
שי בן אמו, MiZeMi | צילום: ארז שני

איך נוצר החיבור עם דין מירושניקוב?

"בעבר היינו שכנים, הכרנו כשמצאתי לו את החתול השובב והראיתי לו את האפליקציה. למחרת הוא כבר הודיע לי שלא מעניין אותו באיזה מודל, הוא רוצה לעזור לנו לבנות את הפייסבוק הבא. נפגשנו ומיד היה חיבור. דיברנו על כך שיש תועלת אדירה למדינה ממנה יוצאות אפליקציות כמו טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכדומה.

"גם אני וגם דין בטוחים שמיזמי הדבר הגדול הבא. נעשה הכל כדי שהיא תגיע מתל אביב ולא מהסיליקון ואלי או מסין. נשאף להשאיר את המיסים והמשרות כאן בישראל ולעשות דברים טובים עם הכוח שעשוי להגיע עם ההצלחה הגלובלית של האפליקציה".