אחד הפרויקטים הכי מדוברים של אפל חוסל סופית. "טיטאן" היה שם הקוד למכונית שענקית הטכנולוגית תכננה ועבדה עליו יותר מעשור, אבל נראה שטים קוק והצוות שלו התייאשו מהרעיון או שהבינו שאין להם צורך בו.

על פי דיווח של מארק גורמן מבלומברג, הנחשב לאחד העיתונאים המובילים בנושא אפל, החברה בישרה ל-2,000 העובדים של הפרויקט שהוא נסגר סופית ורובם עוברים לעבוד, איך לא, על הבינה המלאכותית של אפל. סמנכ"ל התפעול של אפל, ג'ף וויליאמס וקווין לינץ', סגן הנשיא האחראי על הפרויקט, הודיעו לעובדים על הפסקת הפרויקט. בבלומברג מוסיפים כי יהיו גם פיטורים, אך לא ברור על כמה עובדים זה ישפיע.

המאמצים של אפל לבנות מכונית משלה יצרו שמועות שונות במשך השנים, ודיווחים אחרונים העלו שאפל עדיין עובדת על הפרויקט. מוקדם יותר החודש, האתר Wired דיווח כי אפל נסעה יותר מ-45,000 מיילים בשנת 2023 באמצעות טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שפיתחה, בעוד בבלומברג טענו בינואר שאפל דחתה את ההשקה הצפויה של המכונית לשנת 2028.

החלום השאפתני של אפל לרכב אוטונומי השתנה תוך כדי והפך לרכב חשמלי פשוט כמו של טסלה, וזאת בעקבות הרגולציה המשתנה מהר מאוד בארה"ב וכמובן העבודה הקשה על הפרויקט. כעת נראה שגם הרכב החשמלי מת. היוטיובר מארקיז בארונלי טוען שאפל לא צריכה רכב כדי לשלוט בתעשייה הזאת, הרי רוב יצרניות הרכב בארה"ב בכל מקרה משתמשות במערכת המולטימדיה של אפל - קארפליי.

בחדשות נוספות בגזרת פרויקטים שאפתניים של חברת אפל, על פי מחקר שוק של חברת אומדיה התגלתה הסיבה למחיר המטורף של הויז'ון פרו של החברה - מחיר החומרים שלו. על פי המחקר החברה משלמת מעל ל-1,500 דולר על כל יחידה שהם מייצרים, מה שמשאיר אותם עם רווח נקי של "רק" 2,000 דולר על כל ויז'ון פרו שנמכר, לפני מיסים ותוספות כמובן. על פי אומדיה החלק הכי יקר במוצר הוא באופן לא מפתיע המסכים הפנימיים של סוני שעולים יותר מ-450 דולר ליחידה.

ויז'ון פרו מתוך סרטון הדרכה של אפל (צילום: מתוך סרטון של אפל)
ויז'ון פרו מתוך סרטון הדרכה של אפל | צילום: מתוך סרטון של אפל

חברת מחקר סינית עשתה השוואה בין המשקפיים של אפל לאלה של מטא (הקוואסט 3) וגילתה שהחברה של צוקרברג לא מרוויחה כמעט על המשקפיים שלה. אם אפל עושה רווח נקי של כמעט 2,000 דולר, הרי שהקוואסט 3 עולים כמעט 430 דולר לייצור ונמכרים במחיר של 500 דולר ליחידה ונראה שהם כמעט לא מרווחים על המוצר. על פי Wellsenn XR שעשו את המחקר ההשוואתי, ככל הנראה שמטא מרוויחה מציוד נלווה שנמכר למשקפיים.