כלה מסתכלת במחשב וחתן עומד בחלון (צילום: Evelyn Peyton, Istock)
שולחת הזמנות לחתונה במייל? תוסיפי תאריך תפוגה | צילום: Evelyn Peyton, Istock

המייל שלכם מתפוצץ מהצעות לקופונים שפג תוקפם ותזכורות לרכוש מתנה לאמא לכבוד יום המשפחה שהיה לפני שבוע? המצאה חדשה "תשמיד" דואר אלקטרוני, ברגע שהוא יהפוך ללא רלוונטי.

ג'ושוע בר, מנכ"ל חברת OtherInBox שמספקת שירות ארגוני לתיבות דואר אלקטרוני, מספר שהוא התאהב ברעיון כבר לפני עשר שנים. עד עכשיו ניסה בר לממש את הפטנט בתוך חברות קטנות ומשתמשים פרטיים, אך לאור התגובות החיוביות – החליט לנסות ולשווק את הרעיון שלו אל כלל ציבור הגולשים.

הרעיון שלו הוא כל כך פשוט, שלא ברור איך אף אחד לא חשב עליו קודם: בשליחת מייל נוסיף שדה עם תאריך תפוגה או כמות ימים שהמייל יכול להיות בתא הדואר הנכנס. ברגע שזמן התפוגה יגיע – המייל ימחק. פשוט, לא?

השדה החדש יעבוד כך:

מאת: אמא (yomama@gmail.com)

נושא: אל תשכח לקנות מתנה ליום ההולדת של אבא מחר

תאריך: 27 בספטמבר, 2011

תאריך תפוגה: 29 בספטמבר, 2011

הרעיון של שימוש בשדה של שדה תאריך תפוגה (במקור: “X-expires”) שימושי במיוחד לאתרי קופונים ששולחים מיילים על בסיס יומי (למשל: Buy2), כמו גם לאנשים שמקבלים דיווחים אוטומטיים, ניוזלטרים, יומן מלאי, עדכוני מערכת ועוד. בנוסף, מיילים ישנים ולא רלוונטיים שהצטברו בתוך תיבת הדואר, כמו אישורי קבלה ושליחה, יימחקו בלי מגע אדם. בצורה זאת פחות מיילים ילכו לאיבוד, וגם מיילים חשובים לא ימחקו בטעות יחד עם ספאם.

דואר זבל. צילום המחשה (תמונת AVI: חדשות)
במקום דואר זבל, הדואר ימחק את עצמו | תמונת AVI: חדשות

הניצחון לצרכנים ברור – הלחץ על תיבת הדואר הנכנס יופחת, וסינון הספאם יהפוך להיות באחריות השולח ולא על המקבל. אבל גם ספקי הדואר והמשווקים עצמם ירוויחו – ככל שהמשתמש ירגיש שהוא מקבל פחות "זבל", כך אחוז הנטישה של מנויים יקטן. בנוסף, תאמינו לנו שמנהל הרשת בחברה שלכם ישמח אם קובץ ה-PST שלכם באאוטלוק יקטן.