התחרות על שירותי התיקונים בסלולר עולה מדרגה. פלאפון הודיעה הבוקר (ב') על מהלך חדש שמטרתו לנסות לשכנע את הלקוחות להצטרף לשירותי האחריות של החברה: שירות תיקוני סמארטפונים בבית הלקוח.

אייפון שבור
הקפידו לשבור רק את המסך. אייפון שבור

השירות החדש של פלאפון הוא שדרוג של שירות שהחלה להציע החברה, כמו גם מתחרותיה פרטנר (אורנג'), דינמיקה והוט בשנה שעברה, של תיקונים מיידיים לסמארטפונים בחנויות ודוכנים בקניונים. במסגרת השירות החדש, מציעה פלאפון ללקוחות להזמין טכנאי סלולר מוסמך הביתה לתקן את מכשירם במקרה הצורך, כאשר התיקון יבוצע מיידית והלקוח יקבל את המכשיר המתוקן תוך כמה עשרות דקות.

עם זאת, לשירות כמה מגבלות: ראשית, מכיוון שלא ניתן להחזיק במעבדות ניידות מלאי חלקים לכל סוגי הסמארטפונים, יוצעו תיקונים בבית הלקוח למסכים שבורים בלבד, המהווים לדברי החברה 60% מכלל התיקונים לסמארטפונים המבוצעים בישראל. אם יסתבר כי התקלה היא מעבר למסך שבור יוכל הלקוח לשלם 150 שקל על איסוף המכשיר למעבדה והחזרתו לאחר 5 שעות. כמו כן, המעבדות הניידות יפעלו רק בערים תל אביב, ראשון לציון, ררצליה, חולון, פתח תקוה, אור יהודה, יהוד וקרית אונו. מי שאינו גר בערים אלו יוכל לשלם 110 שקל על שליחת המכשיר למעבדה וחזרה לאחר שלושה ימים.

עלות השירות גם היא מגבלה על קהל היעד שלו: הזמנת הטכנאי עד הבית עולה 210 שקל, בנוסף לתשלום החודשי בסך 24.90 שקל על שירות האחריות של החברה והשתתפות עצמית בסך 100 או 200 שקל לתיקון (תלוי בסוג המכשיר). סה"כ, תיקון מסך לאייפון 6 למשל יעלה 435 שקל למי שמנוי על השירות של פלאפון מעל 3 חודשים או 735 שקל למנויים חדשים בשירות (שלושה חודשים ראשונים). אלו מחירים גבוהים לעומת שירותי תיקונים אחרים המוצעים כיום בישראל, אך נמוכים ממחיר תיקון במעבדה פרטית למי שאינו משלם ביטוח כלשהו והחברה מקווה שלקוחות יהיו מוכנים לשלם את המחיר בתמורה לחיסכון בזמן.

אסף עופר, המשנה למנכ"ל פלאפון, אמר כי "להערכתנו, בישראל מתבצעים כמיליון תיקוני סמארטפונים מדי שנה, מתוכם כ-60% תיקוני מסך, כמו תצוגה לא ברורה, שבר במסך, סדק ועוד. שירות התיקונים בבית הלקוח יאפשר ללקוחות לתקן את מכשירם בזמן ובמקום שנוחים להם, ללא צורך בהמתנה רבה או בהחלפת המכשיר".

עם זאת, יש מי שטוען כי מדובר בגימיק שנידון לכישלון. "היה לנו את זה לפני שנתיים", אומר ל-NEXTER מיקי קופל, בעלי קבוצת קופל המציעה את שירות ביטוחי הסלולר iKopell. "זה גימיק שיווקי שמשך כותרת יפה, אבל בפועל זה לא עובד". הסיבות, לדבריו, הן ש-60% מתוך תיקוני המסכים מלווים בתיקונים נוספים, אותם כאמור לא מספקים הטכנאים הניידים של פלאפון, מה שיאלץ את רוב הלקוחות לוותר על התיקון במקום ולשלוח את המכשיר למעבדה בכל מקרה. בנוסף, הוא מציין כי בלתי אפשרי לתקן אפילו את כל תקלות המסך במעבדה ניידת, בשל אילוצי מקום וציוד במכוניות.

חשוב לציין כי בכל מקרה, רוב הלקוחות יעדיפו כנראה לשלם פחות ולהביא בעצמם את הסמארטפון לקניון הקרוב, בין אם הם מנויים לשירות תיקונים מהיר (עד שעה ברוב המקרים) ובין אם הם מביאים אותו לתיקון של שלושה ימים.