קניות (צילום: David Goldman, GettyImages IL)
על החברות להשקיע באתרים ואפליקציות כדי לעודד את הצרכן להימנע מלהגיע פיזית לחנויות | צילום: David Goldman, GettyImages IL

בעידן שבו חברות ישראליות עדיין מתקשות לכבוש את ליבו של הצרכן ולהשתלט על כיסו הווירטואלי, יש כאלה שעושות את זה נכון (לפחות חלקית).

לרגל ועידת Go E-Commerce הכריז פורום המנהלים הישראלי למסחר מקוון וחבר שופטים שמונה על-ידי מארגני הועידה על חמש חברות מצטיינות בתחום המסחר האלקטרוני בארץ. הועידה מאורגנת על-ידי מידע כנסים בשיתוף NEXTER, והיא תתקיים ביום חמישי הקרוב, 18 ביולי, במרכז הכנסים "אווניו" שבקריית שדה התעופה בין השעות 08:00-15:00. 

חמש החברות שנבחרו לקבל את התואר הן דומינוס ישראל, שהיתה הראשונה להשיק אפליקציה ייעודית להזמנת מזון בנוסף לאתר אינטרנט ידידותי, ולפי נתוני 2012 כבר מבצעת 54% ממכירותיה דרך האינטרנט; גרופון, חלוצת הקופונים ברשת, שלדברי השופטים ניפצה את המחסום הפסיכולוגי של הקונים בישראל ממסירת פרטי כרטיס האשראי ברשת; סינמה סיטי, הראשונה שאפשרה להזמין כרטיסים לסרטים דרך אתר אינטרנט ולדברי השופטים עושה זאת באופן ידידותי מאוד למשתמש; אל-על, שאתרה מאפשר למשתמשים להזמין סלי שירותים כוללים לחופשה; וקסטרו, שהימרה גם היא על קנייה ברשת בשלב מוקדם יחסית.

בואו לפייסבוק של נקסטר

חבר השופטים שבחר את המצטיינות, מתוך רשימה מקורית של 30 חברות ישראליות בעלות פעילות ענפה של מסחר באינטרנט, הורכב מאייל רוזן, יו"ר ומייסד הפורום, גיא טל, מנכ"ל IMEC, ועודד זהבי, מנהל מסחרי ב-Payoneer.
כאמור, הפרסים מיועדים יותר לחברות שלא קיבלו אותם מאשר לאלו שכן. לפי נתוני מחקרים שנערכו ע"י חברות שונות שבראשן גוגל ישראל, המסחר המקוון בארץ נמצא בפיגור משמעותי מאשר במדינות מערביות אחרות, ורובן המוחלט של הקניות כאן עדיין נעשות בחנויות פיזיות. גורמים רבים שניתחו את המחקרים כבר אמרו כי הסיבה לכך אינה סלידה עקרונית של הצרכן הישראלי מקניות ברשת, אלא המחסור בהיצע חוויית קנייה נוחה ובטוחה באינטרנט.

לכן, בוועידה שתיערך מחרתיים, ינסו בכירים בחברות הפעילות בתחום המסחר המקוון לעודד גם את יתר החברות במשק להשקיע יותר באתרים ואפליקציות שיעודדו את הקונים לרכוש מוצרים מבלי להגיע לחנויות – דבר העשוי לחסוך להם בעלויות אחזקת סניפים וצוות, להגיע לקהלים חדשים שאינם מסתובבים באזורים בהם הם מפעילים סניפים ואף לתת לחנויות קטנות את היכולת להתחרות ברשתות גדולות.

בין המומחים שישתתפו בוועידה נמנים אלעד גולדנברג, מנהל פעילות איביי בישראל, אפי דהן, מנהל אזורי של ישראל ואפריקה בפייפאל, ניר למפרט, מנכ"ל Zap Group, גיא פרוביזור, מנכ"ל עדן טבע מרקט, יובל קרז'בסקי, מייסד גרופון ישראל, אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן, סיגל כספי, מנכ"ל וואלה-שופס, דודי בלסר, מייסד UnderMe ועוד.

>> 10,000 שקלים בלחיצת כפתור: ווידויים של 4 שופוהוליקים ברשת