חברת קורקינטים שיתופיים נוספת עוזבת את ישראל: לאחר שטיר, אשר נחשבה לחברה קטנה יחסית, עזבה את תל אביב (העיר היחידה בה פעלה), כעת גם WIND (ווינד) השייכת לתאגיד יאנגו ישראל, מוציאה את כליה מתל אביב ומשאר הערים בהן היא פועלת.

על פי ווינד, הסיבה לעזיבה היא "מחסור בכוח אדם, העלויות הגבוהות הנדרשות מצד העיריות ומכת הגנבות שלא נאכפת". החברה, שמחזיקה בצי הכלים השני בגודלו בארץ, הודיעה לרשויות בהן היא פועלת כי היא תפנה את הקורקינטים השיתופיים שלה מהמרחב הציבורי עד סוף חודש ינואר.

בהודעת החברה נכתב בין היתר: "החלטת החברה מגיעה בעקבות דרישת חלק מהרשויות לגבות סכומי כסף עבור נסיעות, כמו גם מתן דוחות רבים לכלים השיתופיים. עם זאת, יאנגו תמשיך לפעול בישראל ותגביר את נוכחותה ופעילותה בשוק בתחומים האחרים בהם היא פועלת, ותקצה את המשאבים שהוקצו בווינד לפיתוח החברות האחרות בקבוצה בתחום התחבורה והקמעונאות המהירה (מוניות, יאנגו דלי ויאנגו דליברי)".

כאשר חברת טיר עזבה את ישראל, היא האשימה את מכת הגניבות של מכשיריה, אולם מבדיקת mako התגלה כי הם לא עמדו בקריטריונים של עיריית תל אביב ועמדו לפני סילוק בכל מקרה. ככל הנראה שהפעם המצב שונה, על פי ווינד: "בחודשים האחרונים נגנבו מאות רבות של קורקינטים שיתופיים, מבלי שהמדינה מצליחה לתת מענה לתופעה והנזק המוערך הוא של מיליוני דולרים, במקביל, מאז תחילת המלחמה ישנו מחסור גדול בכוח אדם בתחום, מה שמקשה עוד יותר את תפעול המערך, לצד ירידה בכמות הנסיעות בעקבות המצב במשק". חשוב לציין שבכיר בחברה מתחרה כבר אישר כי מדובר בתופעה מוכרת, ואכן כל החברות סובלות מגניבות. 

קורקינטים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
קורקינטים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כעת עיריית תל-אביב תצטרך להחליט מה היא עושה מבחינת הקצאות הקורקינטים החשמליים שלה, כיום כל חברה קיבלה הקצאה של 1,800 כלים, כאשר ווינד נחשבה מקום שלישי במספר השכרות הקורקינטים בעיר אחרי חברת בירד וליים, כעת העיר תישאר עם 3 חברות בלבד: ליים, בירד ו-דוט.

מעיריית תל-אביב מסרו ל-mako בתגובה: "דאגתה של עיריית תל אביב-יפו היא בראש ובראשונה לבטיחות משתמשי הדרך, הולכי הרגל והרוכבים, וכך תמשיך לעשות. חברת ווינד תפסיק את פעילותה בישראל בסוף חודש ינואר. בשלב זה לא ניתן לקבל היתר להצבת כלים שיתופיים, עד לסיום תקופת ההיתר הקיימת במרץ 2024".