הטור השבועי של עמית לביא עם הידיעות המעניינות והחשובות שאולי פספסתם.

אינסטגרם מתייגת אתכם

אין תמונה
מתפייסבקת. אינסטגרם ואפשרות ציוג התמונות

תהיתם מתי אינסטגרם תתחיל להשתנות ולהיות דומה יותר לפייסבוק? תוכלו להפסיק לתהות כי זה קרה השבוע. האפליקציה, עם מיליון משתמשים רק בישראל, השיקה את האפשרות לתייג משתמשים בתמונות. הלכה למעשה אינסטגרם יכלה להסתדר מצוין עם התיוג הנוכחי בהערות אבל בפייסבוק זה פחות מקובל. התוצאה- התחלה של פייסבוקיזציה של רשת שיתוף התמונות.

בואו לפייסבוק של נקסטר

לפחות ממקום אחד נשמעה אנחת רווחה כאשר פייסבוק הודיעה שהיא לא תציג פרסומות באינסטגרם בקרוב מכיוון שהיא מתמקדת בהגדלת מספר המשתמשים בשלב זה.

כולם נוטשים את פייסבוק, שוב

מארק צוקרברג עצוב
1.1 מיליארד משתמשים. לא נראה כמו נטישה

השבוע של פייסבוק התחיל בשמועות לא מבוססות על כך שמשתמשים נוטשים את הפלטפורמה בארה"ב ואנגליה. באופן לא מפתיע הדיווחים האלו מופיעים כל חודש, חודשיים ובכל פעם מחדש פייסבוק באה ומוכיחה שמדובר בשטויות לא מבוססות של עיתונאים שאין להם על מה לכתוב.

ואכן, בסוף השבוע פייסבוק לא אכזבה ודיווחה על רבעון מצוין. עם גדילה במספר המשתמשים ל- 1.1 מיליארד משתמשים מהם 750 מיליון במובייל. גם בתחום ההכנסות מראה פייסבוק על גדילה משמעותית עם הכנסות של 1.4 מיליארד דולר ברבעון. 370 מיליון דולר מגיעים מהמובייל בלבד. זה מוצר שלא היה קיים לפני פחות משנה וכבר מכניס מאות מיליוני דולרים ברבעון.

המספרים מדברים – משווקים נוהרים לפייסבוק ולמוצרי הפרסום שלה ומשתמשים נשארים בפייסבוק ומבלים יותר ויותר זמן בפלטפורמה. למארק צוקרברג בהחלט יש עוד כמה סיבות להיות מרוצה.

כדי לחדד את המסר שהפלטפורמה שלה טובה למפרסמים, פייסבוק פרסמה תוצאות קמפיין של חברת באדוויזר. מעקב אחרי משתמשי פייסבוק מראה שמי שנחשף למודעות של באדוויזר בפייסבוק קנה 3.5% יותר בירה של המותג לאחר הקמפיין. אלו מספרים מרשימים למרות שלא ברור כמה כסף בדיוק הוציאה החברה על הקמפיין.

לינקדאין בתמונות, בווידאו ובמצגות

כנראה שאי אפשר להתעלם מלינקדאין בזמן האחרון. החברה הודיעה השבוע שתאפשר להוסיף תמונות, וידאו וגם קבצי PowePoint לדפי הפרופיל שלכם. החברה מבינה שאי אפשר להסתפק בטקסט בלבד ושחווית השימוש חשובה גם למחפשי עבודה ואנשי עסקים. הפיצ'רים החדשים יהיו טובים במיוחד לבעלי מקצועות ויזואליים שרוצים להראות למעסיקים פוטנציאלים את העבודות שלהם. לינקדאין, שדיווחה על תחזיות נמוכות מהמצופה לרבעון הנוכחי חייבת להגדיל את זמן השהייה של משתמשים בה כדי להמשיך להגדיל את רווחיה.

הבעיה הגדולה של משקפי גוגל 

רוברט סקובל מרכבי משקפי גוגל במקלחת
תמונות קשות. רוברט סקובל ומשקפי גוגל במקלחת

גוגל גלאס, המשקפיים המדהימים של גוגל ממשיכים להעסיק את האינטרנט. ביקורות של משתמשים ראשונים במשקפיים מדווחים על בעיה קריטית והיא אורך חיי סוללה של שלוש שעות בלבד וחווית שימוש מאכזבת אבל זה כלום לעומת שפע האפליקציות שיוצאות לשוק.

רק השבוע נודע שטוויטר כבר עובדת על אפליקציה שתאפשר לראות ציוצים מזווית העין. בנוסף גוגל כנראה הולכת לאשר אפליקציה שתאפשר לצלם עם קריצה בלבד. אם המילה הראשונה שעולה לכם בראש היא פרטיות, כנראה שאתם לא מעודכנים. מה שאמור לעלות לכם בראש זו המילה מקלחת. כן, אפשר להשתמש בגלאס במקלחת כמו שהוכיח גורו הסושיאל רוברט סקובל.

ואם נראה לכם שהגלאס זו תופעה של גיקים – אתם כנראה צודקים (למרות שגם האייפון התחיל ככה). בלוג טאמבלר חדש מתעד בנאמנות את התופעה החמה ביותר בעולם הגיקים – גברים לבנים עם גוגל גלאס.

מי הצטרף לטוויטר? 

אם בנושא גברים לבנים עסקינן, השבוע נודע שמגה סלב חדש הצטרף לטוויטר, השירות שכולם מדברים עליו אבל אף אחד בארץ לא נמצא בו: וורן באפט, הוכיח לכולם שהוא באמת מבין בטכנולוגיה ושלח את הציוץ הראשון שלו. טוויטר כנראה חושבת שהדרך להמונים עוברת בלהביא סלבס מעל גיל 60.

מצד שני, אולי זו לא הדרך הטובה ביותר. השבוע דווח שגוגל פלוס עברה למעשה את טוויטר במספר המשתמשים החודשיים ברשת. גם שם, כמו בטוויטר, רוב המשתמשים לא באמת פעילים אבל מה זה משנה כשהמספרים עולים כל הזמן?

החלום של הגיקים מתגשם (בערך) 

Star Wars
May the Forth be with you!

עם כל הכבוד לטכנולוגיה ורשתות חברתיות, הדבר הכי חשוב שקרה ברשת בשבוע האחרון זה ה-4 במאי, יום ה-StarWars הבינלאומי. כיאה לאומת הגיקים, כולם התייחסו ליום החגיגי. אני בחרתי להביא את המוצר שכל גיק רוצה שיהיה לו – אנדרואיד USB. אז שיהיה לכם שבוע מוצלח וכמובן May the Forth be with you!

 >> בשבוע שעבר: כך גוגל מנסה להכשיל את פייסבוק 

*הכותב, עמית לביא הוא דירקטור לשיווק  ב-Slidely ומייעץ לעסקים בתחומי שיווק אונליין. עמית עבד בעברו בחברות פייסבוק וגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.