איך אתם מתארגנים לסקס? ובכן, זה תלוי. אם את אישה את כנראה מתאפרת, מורחת לק ומתקלחת ואם אתה גבר, אתה בוודאי מרים כוס בירה ויוצא לדרך. כך לפי הפוסט שעלה בדף הפייסבוק הרשמי של דורקס בישראל בשבוע שעבר. הפוסט נראה לכאורה קליל ומשעשע בגלל השימוש הויזואלי באימוג'ים, אבל המסר שהוא מעביר לא הצליח להצחיק את כולם, ובמהרה יצאו הגולשים בתגובות כועסות ומאוכזבות נגד הפרסום.

למשל, מגיבה אחת כתבה: "יש לכם כל כך הרבה כוח בעיצוב התפיסה של אנשים (ובעיקר בני נוער) את מושג חיי המין, ואתם בוחרים לקחת את זה למקומות כאלה משטיחים, שוביניסטיים ומזלזלים. וחבל כי זה מאוד אפשרי לעשות דברים מצחיקים גם בלי לפגוע או להנמיך את הדיון על חיי מין. מוכנה לעזור לכם".

גם הגברים לא נשארו אדישים לפוסט המרגיז. גולש אחד כתב: "היי דורקס, אחרי שכל חיי הבוגרים קניתי את הקונדומים שלכם, שכנעתם אותי לחפש לכם מחליף. סתם כי אני מתייחס לנשים בכבוד, ולא בצורה מיזוגנית, סקסיסטית וכזו שמסריחה מהומור שהפסיק להצחיק אי שם ב-2001 (לא שהוא אי פעם היה כוס התה שלי אישית, אבל בקטנה). תודה!".

גולש זועם אחר כתב: "היוש דורקס, לוקח לי בין 40 דקות לשעה להתארגן לסקס וזה לא כולל בירה, חוקן זה עניין שנמשך זמן. בכל אופן הפרסומת שלכם דוחה וחבל כי השתמשתי עד עכשיו בקונדומים שלכם אבל אעבור כנראה למתחרה, פחות בוער לי לממן סקסיזם, שנאת נשים והומופוביה".



אחת הסיבות שהגולשים כל כך התעצבנו, היא שדווקא חברה כמו דורקס מעבירה ומשדרת מסרים של מין בטוח והוגן. הרי במין בטוח יש גם עניין של שיוויון, והאחריות על הדאגה למין בטוח מוטלת על שני הצדדים השותפים באקט. במקום זה, בחרה החברה להציג ולשדר מציאות בה גברים שותים ומזיינים, ואילו הנשים מתעסקות באובססיביות במראה ובריח שלהן, כדי שהגבר יהיה מרוצה עם אביזר המין שהוא מקבל עם הבירה שלו.

ואכן, מעיון בדף של דורקס נראה שמסר מסוג זה נדיר בנוף הפוסטים שהם נוטים לפרסם מדי יום. מהחברה אמרו לנו: "דורקס דוגלת ומקפידה על ערכי שוויוניות בין המינים. הפוסט המדובר הינו הומוריסטי ואין בכוונתו לרמוז על דימוי נשי או גברי נכון. המותג דורקס מקדם מין בטוח והוגן תוך שמירה על הנאה מקסימלית".

אבל איזו הנאה מקסימלית יש במערכת יחסים כפי שמוצגת בפוסט? גם אם מדובר בסטוץ בלבד, הנאה מקסימלית מושגת כשיש כימיה, אינטימיות, משיכה ואמון בין בני הזוג ולא בגלל שהאישה מרחה או לא מרחה אודם או לק. אה, וגם אנחנו הנשים מעדיפות את הגברים שלנו אחרי מקלחת וחלקנו (אם לא רובנו) גם נשמח לכוס בירה לפני הסקס. אני נוטה גם להאמין שאם שני גברים שוכבים, לפחות אחד מהם מתקלח לפני. 

בכל מקרה, יתכן ומעז יצא מתוק והגולשים הראו למפרסמים פעם נוספת שהם כבר לא מוכנים לקבל מסרים כאלה יותר. סערות נגד פרסומים שובינסטיים וסקסיסטיים כמו שאירעו לפני כחצי שנה סביב הפרסומות השובינסטיות של אגאדיר ושל גולדסטאר מעבירות למפרסמים מסר ברור: תפסיקו עם המסרים השוביניסטיים. הגיע הזמן להתקדם.

נתקלתם בסערות נוספות ברשת? ספרו לעדי רם בפייסבוק