בעקבות מחלוקת משפטית קשה: מעצבת שמלות הכלה המפורסמת היילי פייג' (Hayley Paige) הודיעה למעריציה שהיא לא יכולה יותר להשתמש בעמוד האינסטגרם שלה, misshayleypaige, הכולל יותר ממיליון עוקבים, וגם לא בחשבון הטיקטוק. בסרטון שהעלתה לחשבון אחר בבעלותה, שצבר כבר יותר מ-130 אלף עוקבים, היא אמרה: "אני מזועזעת והרוסה, אבל רציתי לומר לכם שאני לא יכולה יותר לפרסם תוכן בחשבון עד שהעניין ייפתר בבית המשפט".

View this post on Instagram

A post shared by @allthatglittersonthegram

עמודי האינסטגרם והטיקטוק של היילי, ששם משפחתה החוקי הוא גוטמן, נושאים את שמו של קו שמלות הכלה שלה, היילי פייג'. המותג שייך לחברת האם JLM Couture, שהחליטה לתבוע את גוטמן אחרי נסיונות כושלים לפתיחת החוזה – ולכן היא לא יכולה עוד להשתמש בחשבונות האינסטגרם והטיקטוק שבהם נהגה לתקשר עם מעריציה.

חברת האופנה הגישה את התביעה נגד גוטמן בבית המשפט הפדרלי במדינת ניו יורק לפני פחות משבועיים; הטענה המרכזית בתביעה היא שגוטמן משתמשת ברשתות החברתיות באופן לא חוקי, ומפרסמת תכנים שלא מייצגים את המותג שבראשו עמדה.

View this post on Instagram

A post shared by Hayley Paige (@misshayleypaige)

כבר בשנת 2019, כך החברה, גוטמן פתחה חשבון טיקטוק הנושא את השם היילי פייג' והשתמשה בו כדי לקדם תכנים שלא מייצגים את המותג. עוד לפי מייצגיה של החברה, גוטמן "פרצה לחשבון האינסטגרם" והמשיכה להשתמש בו גם אחרי שהמגיעים בינה לבין JLM קוטור על פתיחת החוזה התפוצצו בחודש שעבר. בהתאם לדרישת החברה, השופט הסכים להוציא צו הרחקה נגד גוטמן, האוסר עליה להשתמש בחשבונות ברשתות החברתיות – ולכן היא נאלצה לפתוח חשבון אינסטגרם נוסף. למעשה, גורמים המעורים בפרטים מעריכים שהיא אפילו לא יכולה להזכיר בו את השם "היילי פייג'".

 

View this post on Instagram

A post shared by Hayley Paige (@misshayleypaige)

לפי JLM, החוזה הראשון עם גוטמן נחתם כבר בשנת 2011. במסגרת ההסכם ניתנו לחברה הזכויות המלאות על השם היילי פייג' ועל עיצוביה של גוטמן, ומתוקף כך – גם בחשבונותיה העסקיים ברשתות החברתיות. "החשבון שייך ל-JLM  והוא אף פעם לא היה חשבונה של גוטמן", נמסר מטעם החברה. למעשה, בחברה טוענים שצוות השיווק והסושיאל אחראי לכך שהחשבון הגיע ליותר ממיליון עוקבים. גוטמן לא נשארה חייבת, ובחשבון החדש שפתחה העידה כי היא חתמה על החוזה הראשוני עם JLM קוטור כשהייתה בת 25, "חדשה בתעשייה ונאיבית", והוסיפה שלא מסרה את החוזה לבדיקה של עורך דין. "אם מישהו אומר לכם שאין צורך שעורך דין יעבור על הסכם או חוזה, בבקשה תפנו לעורך דין". לדבריה, היא בנתה את הפלטפורמה באופן אורגני.

View this post on Instagram

A post shared by @allthatglittersonthegram

בשיחה עם באזפיד, מקרוב לגוטמן הסביר שהיא הרגישה שבחברה מתעמרים בה, ושהם ניסו למנוע ממנה לפתוח את ההסכם ולהגיע לחוזה שיטיב עמה יותר. לכן, היא לא מעוניינת להמשיך בשיתוף הפעולה עמם. "האינסטגרם שלי היה ביטוי של כל החיים שלי", העידה. "אני אוהבת להיות מעצבת שמלות כלה, ואני מרגישה שנועדתי לזה. אני לא מרגישה שהאהבה הזו צריכה לבוא על חשבונם של דברים אחרים, ואני לא אסכים שיתעללו בי".