כולנו עושים את זה: במקום לעבוד, ללמוד או לבצע כל פעולה אפקטיבית כלשהי אחרת, אנחנו בוהים במשך דקות ארוכות בסרטון חתולים מטופש ביוטיוב (מסתבר שיש לא פחות מ-2 מיליון מהם), המציג חתול מבצע מעשה חתולי מקורי, כמו רכיבה ב-0.2 קמ"ש על איירובוט ברחבי הבית, או מתרסק לתוך ספרייה, או בחתול אינטרנט מוכר כמו גראמפי קט.

החדשות הטובות הן שמעכשיו, אנחנו לא צריכים להרגיש רע בקשר לזה. ממחקר חדש שערכה ג'סיקה גל מייריק מבית הספר למדיה באוניברסיטת אינדיאנה, עולים ממצאים חד משמעיים: סרטוני חתולים עושים לנפש שלנו רק טוב ומשפרים לנו את מצב הרוח.

 

תחת הכותרת המעט מייגעת, "ויסות רגשות, דחיינות וצפייה בסרטוני חתולים: מי צופה בחתולי האינטרנט, למה ואיך הם משפיעים עליו?" מייריק ערכה סקר בין כמעט 7,000 חובבי חתולים, כדי להבין מה מניע אותם לצרוך תוכן שקשור בחיית המחמד הפרוותית, כשהתהייה המרכזית היא "האם הם עושים זאת כדי להרוג את הזמן, או כדי להילחם בדיכאון?".

"יש אנשים שחושבים שצפייה בסרטוני חתולים היא לא נושא רציני למחקר אקדמי", אומרת מייריק, "אבל העובדה היא שזה אחד השימושים הפופולאריים ביותר לאינטרנט בימינו".

 

אז עם סרטונים שהגיעו לסך כולל של 26 מיליארד צפיות עד לשנת 2014, מה האפקט של צפייה בחתולי האינטרנט? רבים מהמשתתפים במחקר דיווחו על תחושת אנרגטיות וחיוביות אחרי צפייה בסרטוני חתולים ועלייה בתחושות כמו תקווה, אושר ואפילו רצון להתמודד עם משימות ומטלות, שעוררו בהם קודם לכן דחף לדחיינות. אחרי הצפייה הם חוו פחות רגשות שליליים כמו חרדה, עצבנות ועצב, שאולי הרגישו טרם הצפייה.

"גם אם הם צופים בסרטונים כדי לדחות משהו שהם צריכים לעשות או בזמן שהם אמורים לעבוד, התוצאות הרגשיות החיוביות משתלמות ויכולות אפילו לעזור לאנשים להתמודד עם המשימות שמוטלות עליהם", הסבירה מייריק. בקיצור, הרבה יותר זול מטיפול פסיכולוגי.

המחקר בדק גם מי הם צרכני הסרטונים העיקריים – בעלי חתולים, כמובן, ואנשים שהם ביישנים יותר וקלים להשפעה. והם לא היחידים: אפילו מוח מלאכותי שגוגל הרכיבה, בסופו של דבר הפגין משיכה לסרטוני חתולים ויצר חתול דיגיטלי משלו.

ואם אתם זקוקים לאיזו זריקת עידוד, הנה אחד חדש שכבר צובר תאוצה ברשת ובטח ימלא אתכם באנרגיות חיוביות.