סוף סוף מהפכה אמתית בקמפיינים לענייני וסת ומחזור. קמפיין חדש לכדורים לשיכוך כאבים הפך ביממה האחרונה לוויראלי בפייסבוק, ואפילו הבנים משתפים. מה סוד קסמו? להקת בנים פיקטיבית ששרה באירוניה על "התקופה הזאת בחודש, מרגישה כמו בעונש". ויש אפילו קטע ראפ קצר. ממש קצר. 

למרות שמדובר בחבורה די מסונכרת, לא מדובר כמובן בלהקה אמיתית. "פנו אלינו לקמפיין לכדורים לשיכוך כאבי מחזור לנערות", מסביר בן סבר, מנהל הקריאטיב במשרד הפרסום "ענבר מרחב G". "אבל מאוד מהר הבנו שכאבי מחזור לא באמת מעניינים אותן. מה כן? להקות בנים. מאז שנות השמונים תמיד יש איזו להקת בנים ברקע, והחלטנו שיהיה הרבה יותר חכם וכיפי ללכת לכיוון הזה. מדובר בחמישה חבר׳ה מאוד מוכשרים, הם מובילי דעת קהל במדיה חברתית ורובם כבר מופיעים על במות. חלקם הכירו אחד את השני קודם, אבל הם לא היו להקת בנים ועשינו הרבה חזרות והרבה הכנות עד שהגענו למוצר המוגמר".

הסרטון עלה רק מאתמול בערב בפייסבוק, וכבר שותף כ-400 פעמים. סבר כמובן מרוצה מההצלחה. "אני מקווה שיהיו עוד כמה שירים, אולי אפילו נקים להקת בנים ונקליט אלבום (בצחוק). בינתיים, התגובה הכי נחמדה שקיבלנו שמישהי כתבה שזה עושה חשק לקבל מחזור".

משעשע או סקסיסטי?

אבל, בפייסבוק כמו בפייסבוק, אי אפשר לצחוק מבלי שמישהו יפגע, או לפחות ירים גבה. "היי חברות, הפרסומת הזו קורעת, אבל.. אתן מדמיינות בנות שעושות פרודיה על האופן שבו הן מוצגות בפרסומות כדי למשוך בנים?! נכון שלא? באסה", כתבה אחת המשתפות. אחרת הוסיפה בדיון פנימי שהתפתח בעקבות הסרטון, "כל הקונספט שאת 'צריכה' לקחת משככי כאבים כל חודש וזה ורוד רק בשבילך, מזעזע". 

מרבית המגיבים עד כה אמנם מפרגנים לרעיון, אבל תגובות מהסוג השני מצליחות לעורר ויכוחים ערים. האם אכן מדובר בקמפיין מבריק ומצחיק או שאפילו הסרטון המשעשע הזה לוקה בסקסיזם?