התחרות בין הרשתות החברתיות עולה שלב: טוויטר השיקה אתמול (שלישי) סטוריז שנעלמים תוך 24 שעות. ממש כמו בסנאפצ'אט, באינסטגרם ובפייסבוק, הסטוריז של האנשים שאחריהם אתם עוקבים יופיעו בראש האפליקציה; ניתן יהיה לשתף בהם תמונות סרטונים וציוצים של משתמשים אחרים, וגם לעצב אותם עם רקעים ועם תיבות טקסט.
That thing you didn’t Tweet but wanted to but didn’t but got so close but then were like nah.
We have a place for that now—Fleets!
Rolling out to everyone starting today. pic.twitter.com/auQAHXZMfH
השירות הפך לגלובלי וזמין כעת בישראל אחרי חודשים של בחינה וניסויים בברזיל, בהודו, באיטליה ובדרום קוריאה. כל מה שיש לעשות כדי להשתמש בו זה לעדכן את האפליקציה במכשירכם. בהנהלת הרשת החברתית מתכוננים להמשיך ולהרחיב את הפלטפורמה בתקופה הקרובה, כך שמשתמשים יוכלו להעביר שידורים חיים דרך ה-Fleets.
בטוויטר הצהירו כי המטרה מאחורי הפלטפורמה החדשה – שזכתה לשם Twitter Fleets – היא לעודד משתמשים ליצור אינטראקציות נוספות על גבי הרשת החברתית. זאת, אחרי שמחקרים פנימיים שערכה החברה הראו כי רבים חוששים מהפומביות והציבוריות שבציוצים ובתגובות. הודות לתאריך התפוגה הברור שלהם, הסטוריז החדשים בטוויטר אכן גרמו למשתמשים להרגיש בנוח יותר לשתף את הגולשים האחרים בדעותיהם.
הפלטפורמה החדשה עשויה לתרום רבות לשורת הרווח של טוויטר – אם תחליט לשלב בה פרסומות. לפי בלומברג, הסטוריז באינסטגרם אחראיים ל-10% מהפרסום בפלטפורמות של פייסבוק, שגרפה ברבעון האחרון לא פחות מ-21 מיליארד דולר ממפרסמים. בטוויטר השיבו כי הם אכן שוקלים לשלב גם פרסומות.
>> בצל הטענות על צנזורה: דורסי וצוקרברג העידו בסנאט האמריקני