נטרופוליטן, הרשת החברתית לעשירים בלבד (צילום: Netropolitan)
הרשת החברתית היקרה בעולם? Netropolitan | צילום: Netropolitan

אם התמזל מזלכם להימנות עם העשירות העליון, סביר להניח שאתם מבלים חלק ניכר מחייכם בניסיונות לבודד את עצמכם מהארחי-פרחי ודאגות המשכנתא ומחירי הדלק המשעממות שלהם. אז קניתם וילה עם חומת הפרדה (אפרטהייד קוראים לזה היום), מכונית עם חלונות כהים וצי של שואבי אבק רובוטיים במקום המנקות הקוטריות - אבל אתם עדיין נתקלים ב-99% בכל פעם שאתם נכנסים לרשת החברתית.

כדי לעזור לכם להתחמק מאינטראקציה עם פשוטי העם גם ברשת, נפתחה שלשום (ג') רשת חברתית חדשה בשם Netropolitan. נטרופוליטן מגדירה את עצמה כ"קאנטרי קלאב המקוון לאנשים עם יותר כסף מזמן" ומיועדת להתחרות בפייסבוק תוך הרחקה של משתמשים שאינם עשירים.

כדי לעשות זאת, היא מתנה את ההצטרפות בתשלום בסך לא פחות מ-9,000 דולר - 6,000 דמי הרשמה ועוד 3,000 דמי חברות שנתית, שייגבו שוב בכל שנה בתאריך הצטרפותכם לאתר.

תמורת הסכום הנאה מאוד ששילמתם תקבלו רשת חברתית ללא פרסומות, בה חברים אך ורק אנשים אחרים עם יותר מדי כסף זמין. כמובן שעל פרסומות אין מה לדבר, וכל בעיה קטנה תיפתר מייד על ידי התומכים הטכניים הזמינים עבורכם 24 שעות ביממה.

כל חברי הרשת "חברים" של כולם ורואים את כל מה שנכתב - מלבד שיחות פרטיות או קבוצתיות שרשימת המשתמשים החשופים אליהן הוגדרו מראש. במטרה לסייע לגיבוש בין העשירים מוגבלים סטטוסים פומביים ברשת לשפה האנגלית בלבד - אם תרצו לדבר בשפה אחרת תצטרכו לשמור זאת לשיחות סגורות.

מייסד האתר הוא ג'יימס טאוצ'י-פיטרס (48), מנצחה לשעבר של התזמורת הפילהרמונית של מינסוטה. בראיון ל-CNN הוא מבטיח שלמרות שהרעיון נשמע כמו בדיחה גרועה, "הוא אמתי לחלוטין ואני מאמין שיש צורך וקהל לשירות הזה". לדבריו, ברשתות החברתיות ה'רגילות' אי אפשר "לדבר על הדברים היותר מעודנים בחיים בלי להיתקל בתגובות חריפות".

בראיון הוא טוען כי רשת חברתית פרטית ויוקרתית לא שונה מקאנטרי-קלאב אמתי וכי היא צורך מובן. למי שמתקשה להאמין, מסתבר גם שטאוצ'י-פיטרס אינו הראשון שחושב כך: לפי אתר הטכנולוגיה אנגאדג'ט, לרשות האליטה עומדות רשתות חברתיות נוספות, ביניהן A Small World, המתארת את עצמה כ"מועדון לייפסטייל בינלאומי פרטי" ומוגבלת למצטרפים שאושרו על ידי משתמשים קיימים שלה; Topcom, המיועדת לאפשר ל-200 המנהיגים המובילים בעולם לתקשר ביניהם בכל הטכנולוגיות הקיימות אך בסביבה חפה מפשוטי עם; ו-Affluence, המגדירה את עצמה כקאנטרי-קלאב ומוגבלת למשתמשים שמסוגלים להוכיח שבבעלותם נכסים בשווי מיליון דולר לפחות או הכנסות של 200,000 דולר בשנה.