פייסבוק ממש, ממש רוצה שתלחצו על פרסומות - ולא על שום דבר אחר. אחרת קשה להסביר מדוע הכריזה היום (ב') על מהלך דרמטי שיעלים מהפיד פוסטים מהסוגים היחידים שאנשים באמת טורחים להתייחס אליהם ולהפיץ אותם הלאה.

"אנשים אמרו לנו שהם לא אוהבים פוסטים ספאמיים שמדרבנים אותם לעשות לייק, שיתוף, תגובה ופעולות אחרות", כתבה החברה מוקדם יותר בבלוג שלה, והכריזה כי החל מהיום תתחיל לחסום את התפוצה של פוסטים כאלה.

הכוונה היא לפוסטים שמשתמשים באחת מארבע שיטות כדי לנצל את הצורה בה פייסבוק עובדת כדי להגיע לכמה שיותר אנשים: פוסטים שמעודדים אתם להגיב, פוסטים שמעודדים אתכם לתייג אנשים, פוסטים שמעודדים אתכם להשתמש בריאקשנים השונים כדרך להביע עמדות שונות ופוסטים שמעודדים אתכם "לשתף בכל הכוח". כן, אלדד יניב, קראת נכון. פייסבוק שמה אותך על הכוונת.

לדברי החברה, בתור התחלה היא רק תפחית את כמות החשיפה של אותם פוסטים שבהם נעשה שימוש בשיטות האלו - אך בשבועות הקרובים תחל גם להעלים מהפיד כל מי שימשיך לפרסם פוסטים כאלה באופן קבוע, כך שגם פוסטים אחרים של אנשים ועמודים כאלה כבר לא יזכו כמעט להופיע בפיד שלכם.

הרשת החברתית דאגה להבטיח שפוסטים שמבקשים עזרה מסוג כלשהוא - כמו לשתף מודעה על נעדר או להגיב עם הצעות למצב מסוים - לא יושפעו מהמהלך הזה, שנתמך על ידי מערך בינה מלאכותית ש"מאומנת" על ידי העובדים.

בקצב הזה, בקרוב הדברים היחידים שפייסבוק לא תצמצם את החשיפה שלהם יהיו פרסומות. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לפיד שבו המתחרים לא יהיו מאקו ואלדד יניב, אלא קריאה (ממומנת) להתפקדות לליכוד מטעם ניר ברקת ובשורה (ממומנת) אודות מבצע היסטרי על טוסטרי מצולעים במרתפי אלקטרוניקה.