ניסוי סימון מאמרי סאטירה בפייסבוק (צילום: Arstechnica)
תגית "סטירה" לצד קישור בפייסבוק | צילום: Arstechnica

בואו נודה באמת - רוב הזמן אנחנו מגיבים על קישורים בפייסבוק בלי ללחוץ עליהם ולקרוא את תוכנם. אבל לפעמים כדאי שנשים לב על מה אנחנו מגיבים - מפני שמדובר במאמרים סאטיריים, שכלל אינם אמיתיים או רציניים.
 עתה נראה שפייסבוק רוצה לעזור לנו לא לצאת עצלנים או קשי הבנה ובודקת אפשרות לסמן לנו קישורים סאטיריים.

אתר הטכנולוגיה ארסטכניקה מדווח כי מזה כחודש מבצעת פייסבוק ניסוי לסימון קישורים סאטיריים, כדי לעזור למהירי התגובה בינינו להימנע מתגובות מביכות למאמרים הלא נכונים. במסגרת הניסוי, מדווח האתר, לכותרות קישורים לאתר הסאטירי הידוע TheOnion מתווספת המילה Satire בסוגריים מרובעים.

עם זאת, הסימן לא נמצא איפה שהיינו מצפים למצוא אותו - לצד קישורים ששותפו על ידי חברינו. במקום זאת, הוא מופיע על קישורים למאמרים אחרים באתר המופיעים בקובייה המוצגת לאחר שהגולש כבר לחץ על קישור אחד לאתר ששותף על ידי חבר. המשמעות היא שרק מי שכבר קרא את המאמר, וסביר להניח שהבין שמדובר בבדיחה, יראה את הסימון לפיו מאמרים אחרים באתר גם הם אינם רציניים.

פייסבוק מסרה בתגובה לאתר כי "אנחנו מריצים בדיקה קטנה שמראה את הטקסט '[סאטירה]' לפני קישורים למאמרים סאטיריים בקוביית המאמרים הקשורים בפיד. הסיבה היא שקיבלנו תגובות מאנשים שרצו דרך ברורה יותר לזהות מאמרים סאטיריים לעומת אחרים בקובייה זו". היא סירבה לענות על השאלה האם בכוונתה להוסיף אותו גם לקישורים המשותפים ולקישורים לאתרים נוספים.