פייסבוק שוב משדרגת – חשפה אמש (ד') תוספות חדשות לכפתור הלייק הפופולרי, מעכשיו מלבד לייק (אהבתי) תוכלו לציין גם פעולות (Actions) כמו למשל: גם ראיתי, קראתי, טיילתי, רכשתי ועוד. 

השינוי אינו מפתיע וכבר בספטמבר האחרון בכנס המפתחים F8 מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג חשף אותו יחד עם הטיימליין.

ליייק (צילום: Thinkstock)
מעכשיו תוכלו לא רק ללייקק אלא גם לציין שקראתם ספר או רכשתם מוצר | צילום: Thinkstock

התוספות החדשות הושקו במסגרת 60 אפליקציות שיתוף תכנים במגוון תחומים כמו אוכל, טיולים, אתרי קופונים ורכישות קבוצתיות, ספורט ועוד. על מנת להוציא את האפליקציות לפועל חתמה הרשת החברתית על שיתופי פעולה עם מגוון חברות (בעיקר אתרי קניות וחברות מסחריות) שיוכלו לבנות כפתורים שיתבססו על הפעולות שהמשתמשים יבצעו (וישתפו).

כך למשל משתמש שקרא ספר או ראה סרט יוכל ללחוץ על כפתור ייעודי של פעולת "קראתי" שעוצב על ידי החברה באותו תחום וכך לספר לעולם או לפחות לחבריו על הפעולה שעשה. עדכון הפעולה יופיע בטיקר ובטיימליין שלו אבל לא יגיעו לניוז פיד הראשי.

משמעותן של Actions היא שמלבד המידע שפייסבוק והשותפות החדשות שלה יאספו על הרגלי הקריאה, רכישה, טיולים, פעילות גופנית ועוד של משתמשיה, הן יוכלו גם לשלוח אליהם פרסומות ממוקדות שיתאימו לתחומי העניין שלהם, שזה לא בהכרח דבר שלילי.

מבחינת הפרטיות, מסבירים בפייסבוק כי כאשר יושקו האפליקציות השונות שיאפשרו ללחוץ על כפתורי ה-Actions המשתמשים יצטרכו לתת הרשאה לכל אפליקציה לעשות שימוש במידע של הגולשים ובפעולות שהם עושים.

באתר הסרטים Rotten Tomatoes למשל, שהוא אחד מהאתרים שחתמו על שיתוף הפעולה החדש, מסבירים כי כל משתמש שמבצע פעולה באתר, כמו לכתוב ביקורת על סרט, יקבל תזכורת שפעולה זו תופיע גם בפרופיל הפייסבוק שלו. הגולשים יוכלו גם למחוק את הפעולה מתוך פייסבוק. 

>> גלולה חכמה שתספר מה מצבכם הרפואי - יש דבר כזה