ליייק (צילום: Thinkstock)
לא עוד דרישות ללייקים. אילוסטרציה | צילום: Thinkstock

לרוב, שינויים בתנאי השימוש של פייסבוק נתקלים באדישות או בזעם מצד המשתמשים. אך הפעם לא מדובר על שינוי שיפגע בפרטיות המשתמשים אלא דווקא בכזה שאמור לשפר, לפחות בתיאוריה, את חווית השימוש ברשת החברתית: החברה החליטה לשים סוף לתופעת הדפים שמתחננים שתעשו להם לייק כל שני וחמישי  או מתנים צפייה בפוסט מסויים, בוידאו או השתתפות בתחרות מסוימת בביצוע לייק לדף, על ידי הטלת עונש של סגירת הדף והרחקה מהרשת למי שעושה זאת.

ברשומה שפורסמה בבלוג הרשמי של החברה מספר הארשדיפ סינג, מהנדס תוכנה בפייסבוק, על השינוי במדיניות החברה: "אסור לכם לתמרץ אנשים להשתמש בכפתורים החברתיים של פייסבוק ("לייק", "המלץ" או "שתף") או לעשות לייק לדף. זה כולל הצעת פרסים, הגבלת גישה לאפליקציות או לתוכן בשאלה אם האדם אהב או לא אהב את הדף שלכם. תמרוץ אנשים להתחבר לאפליקציה שלכם (דרך פייסבוק), לבצע צ׳ק-אין במקום מסויים או להיכנס לתחרות בדף הפייסבוק של האפליקציה שלכם יישאר קביל. בכדי להבטיח חיבור איכותי ולסייע לעסקים להגיע למשתמשים שאיכפת להם, אנחנו רוצים שאנשים יעשו לייק לעמודים של עסקים שהם באמת רוצים להתחבר ולשמוע עליהם, ולא בגלל תמריצים מלאכותיים. אנו מאמינים שעדכון המדיניות הזה יועיל לאנשים ולמפרסמים כאחד".

עוד ב-Geektime:

במילים אחרות, המפתחים או בעלי העסקים יכולים להמשיך ולתפעל את הדף שלהם כפי שעשו עד עכשיו, אלא שכעת הם לא "לגרום" לאנשים לעשות לייק לדף שלהם על ידי פרסום תחרות כלשהי המתנה ביצוע לייק לדף הפיייסבוק של העסק, צפייה בתוכן על ידי ביצוע לייק לדף או כל דרך אחרת המכריחה את המשתמשים לבצע לייק לדף מבלי שרצו לעשות זאת מלכתחילה – התנהגות המאפיינת בעיקר דפי פייסבוק אשר מטרתם היא הפצת ספאם כגון סרטוני וידאו של ידוענים בעירום, פריצה לכאורה לחשבונות פייסבוק של משתמשים אחרים וכו'. עם זאת, גם אתרי תוכן מסויימים מתנים צפייה בתוכן בביצוע לייק לדף הפייסבוק של הדף – והתופעה הזו עתידה להיפסק ב-5 בנובמבר.

הסיבה העיקרית היא שבפייסבוק רוצים לתת למפרסמים תמונת מצב הרבה יותר מדויקת בנוגע לדפים עליהם המשתמשים לחצו לייק ולמקד את המודעות הפרסומיות שלהם בצורה הרבה יותר מדויקת. שינוי נוסף עליו נפסק בעדכון המדיניות האחרון הוא שכעת מפתחי אפליקציות ייאלצו להדגיש בצורה הרבה יותר ברורה בשער הכניסה לאפליקציה או למשחק שלהם האם האפליקציה מציעה רכישות – בהמשך למדיניות הנוקשה של האיחוד האירופי, אשר גרמה לגוגל להתניע מהלך של הורדת תווית ה-Free מאפליקציות חינמיות שחלקים מסוימים בהן מוצעים תמורת תשלום. אין ספק כי ההצלחה הגדולה של פייסבוק מאפשרת לה להרשות לעצמה לחשוב גם על טובת המשתמשים ובטיחותם במהלך הגלישה ברשת החברתית, והדברים הללו בהחלט יזכו את המשתמשים בחווית גלישה ושיטוט נעימים יותר שם.

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime