נכון נמאס לכם לגלול את הפיד שלכם ולראות פרסומים שמופיעים לכם, אבל כשאתם נכנסים אליהם אתם מצטערים על זה, כי הם לא מה שחשבתם? גם לפייסבוק זה נמאס, ולכן היא החליטה לשנות את הפיד כדי למנוע את זה.

"אנחנו רוצים לעזור לאנשים לבנות בפייסבוק קהילה מודעת. לכן אנו תמיד פועלים כדי להבין אילו פוסטים אנשים רואים כמטעים, סנסציוניים וספאמיים, כדי שנוכל להציג פחות מהם ויותר פוסטים אינפורמטיביים במקומם", כתבו ג'יון-רן לין ושנגבו גואו בהודעת החברה אתמול.

בהודעה נאמר שבחודשים הקרובים ישונה האלגרותים של הפיד שלכם, בשביל לצמצם פרסומות ופוסטים שמובילים אל עמודי תוכן פחות איכותיים. לצורך כך "בדקנו מאות אלפי דפים שקישורים אליהם מופיעים בפייסבוק, כדי לזהות את אלה המכילים מעט תוכן מהותי ומספר גבוה של מודעות מטרידות, לא צפויות או זדוניות", נכתב בהצהרה. "לאחר מכן השתמשנו בבינה מלאכותית כדי ללהבין אם עמודים חדשים שמשותפים בפייסבוק מכילים מאפיינים דומים. אז אם אנו קובעים שפוסט מסוים עשוי לקשר לסוגים אלה של עמודי תוכן ירוד, הוא עשוי להופיע נמוך יותר בפיד של המשתמשים ואולי להיפסל מקידום כפרסומת. בדרך זו אנשים ייראו פחות פוסטים מטעים ויותר פוסטים אינפורמטיביים".

מתחילת השנה, אנחנו רואים שפייסבוק החלה להתאמץ הרבה יותר במלחמה בפרסומים לא רצויים. בשבוע שעבר הודיע המנכ"ל מארק צוקרברג כי החברה תשכור 3,000 עובדים חדשים שינטרו ויסננו תכנים ברשת החברתית, ולאחרונה גם החלה החברה לפרסם בעיתונים במדינות שונות מודעות להעלאת המודעות ויכולת הזיהוי של חדשות מזויפות המופצות דרכה.

מצד שני, לא כל מה שהחברה עושה לסינון תכנים מצליח לה: בינואר האחרון היא חסמה את זיזו אבו אלהוא, לאחר שפרסם צילומי מסך של איומים שקיבל; לפני כחודשיים היא צנזרה תמונה שהעלה גורי אלפי בגלל ששם הצלם כלל במקרה מילה שהוחלט שאינה ראויה להופעה ברשת החברתית; אנשים שהעזו לעצבן את החברה זכו להיחסם, כמו כתבנו אביב מזרחי ומפעיל בלוג "המזבלה" דורי בן ישראל; ובחודש שעבר נפסלה פרסומת לספר ישראלי בגלל שהבינה המלאכותית של פייסבוק קבעה שציור השער שלו גס מדי.