חיפוש בעל מקצוע אמין וקרוב היה תמיד אחת המשימות הטורדות ביותר בחיינו. בשנים האחרונות נראית בישראל מעין אינפלציה באפליקציות למציאת בעלי מקצוע, המדרגות את נותני השירותים לפי קרבה ללקוח, מחיר או המלצות שהתקבלו באנונימיות. היום נכנס לזירה שחקן חדש בתחום, המבטיח לשים סוף לחיפוש הסיזיפי אחר בעל מקצוע אמין וזול בסביבת הלקוח, על ידי שימוש בשיטת "מפה לאוזן".

בוועידת Go Mobile 2014, הנערכת על ידי מידע כנסים בשיתוף NEXTER, הושקה אפליקציית TrustMe, המציגה למשתמש בעלי מקצוע בעלי המלצות ממעגל החברים שלו או המעגל השני - חברים של חברים. האפליקציה מתחברת לחשבון הפייסבוק של המשתמש ומציגה לו בעלי מקצוע בתחום המבוקש בעלי חברים משותפים ברשת החברתית. אם החברים המשותפים דירגו את בעל העסק, הדירוג יופיע בפני המחפש. בנוסף, יכול המחפש לבקש מכל אחד מהחברים המשותפים עם בעל העסק המלצה עליו.

 

"בניגוד למתחרים, אצלנו אתה יודע מי המדרג או כותב ההמלצה על בעל העסק", אומר ל-NEXTER צחי רייך, מנהל השיווק והמכירות של TrustMe. "עד היום, אם רצית לקבל המלצות מחברים על בעל עסק היית צריך לפרסם פוסט בנוסח 'מי מכיר אינסטלטור' בפייסבוק, שלא כל החברים רואים אותו ולא כל מי שרואה יטרח להגיב. אצלנו ההמלצות מתקבלות מייד עם החיפוש, לפי המעגלים החברתיים שלך ושל בעל העסק".

האפליקציה, שעלתה לאוויר ביום חמישי האחרון, כוללת נכון להיום כ-3,000 בעלי עסקים בישראל, שנרשמו אליה בעקבות מאמציהם של היזמים - המנכ"ל עומרי שבי, המנהל הטכנולוגי עידן בן פורת ורייך. לדבריהם, המספר הרב של בעלי עסקים שכבר נרשמו לשירות נובע מכך שהוא מציע להם פתרון לצורך לשווק את עצמם באינטרנט, פעמים רבות בלי שיהיה להם תקציב או ידע להקים אתר או עמוד מסחרי בפייסבוק.

המודל העסקי של החברה, שכרגע מעניקה את שירותיה חינם, מתוכנן בהמשך להתבסס על גביית תשלום מבעלי עסקים, ככל הנראה תוך הענקת בחירה האם לשלם תשלום חודשי קבוע או תשלומים משתנים שייגזרו מכמות החשיפה או הפניות שיקבל כל בעל מקצוע ממשתמשי האפליקציה. יש לציין כי לבעלי המקצוע מציעה האפליקציה כלים סטטיסטיים לצפייה בכמות הפניות אליהם כמו גם שליטה על כמות החשיפות שהם מקבלים, בעיקר כדי לאפשר להם להימנע ממבול פניות פתאומי.