עבודות הרכבת הקלה בגוש דן בעיצומן, אבל חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, כנראה לא רוצה שנשכח שגם כשהעבודות יגמרו (אם זה אי פעם יקרה) זה לא אומר שנהנה מהתוצאה. הבוקר עלה לדף הפייסבוק של החברה, שנפתח לפני 11 יום, פוסט שקרא לגולשים "השלימו את המשפט: אני הכי אוהב\ת לנסוע ברכבת הקלה כי....?"

אנחנו לא יודעים מה ציפו שם שהגולשים יכתבו בתגובות, אבל כל מי שנסע פעם ברכבת הקלה בירושלים ויודע בעל פה את שמות התחנות (בשלוש שפות, כמובן) יכול היה לדקלם מראש גם את מה שיקרה פה: מאות תגובות ציניות נגד המונופול, הצפיפות, הכרטיסנים, הפיגועים ומה לא.

חבר׳ה, בעקבות הפוסט הויראלי של הבוקר החלטנו לשלוח את מנהלי דף הפייסבוק שלנו ליממה רצופה על הרכבת ;-)וברצינות – תודה לכ...

Posted by ‎סיטיפס - הרכבת הקלה בירושלים‎ on Saturday, November 14, 2015

 

הנה לקט נבחר של הדרכים בהן בחרו גולשים להשלים את המשפט:

"כי אני לא".

"כי היא כל כך גרועה שזה גורם לי לחבב מחדש אוטובוסים".

"כי אין לי ברירה".

"אני מזוכיסט".

"כי כל יומיים יש שביתה".

"כי לעומתה אני מרגיש קליל".

"כי הכי כיף להתחיל את הבוקר בלול תרנגולות".

"כי אני יכול להכיר אנשים חדשים ממש מקרוב".

"כי אין על ריח של מלא אנשים מזיעים דחוסים באותו קרון".

"כי היא תמיד מאחרת".

"כי אי אפשר לקנות כרטיסים ברכבת
כי אין מספיק מכונות לקניית כרטיסים
בכללי היה צריך לעשות פה רכבת תחתית בכלל"

"כי עד שקונים כרטיס הרכבת כבר עוברת"

"כי אני מגיע באיחור לעבודה ועל הדרך חוטף כמה אבנים"

"במקום לנסוע לפסגת זאב בשלוה, אני יכול בדרך גם להזדהות עם הסבל והמרמור הפלסטיני".

"כי לפעמים אני מתעצלת ללכת וזה בוסט להחזיר לי את הרצון לעשות ספורט שוב ולחלום על לקנות אופניים".

"כי לשבת ברכבת מגרמניה בזמן שזורקים עלי אבנים וצועקים עלי 'איטבח אל יהוד' גורם לי להרים טלפון לסבתא שלי ולשאול מה שלומה".

"שלום, בהקשר לפנייה שלי שבה ביקשתי להיות זגג של הרכבת הקלה, אשמח אם זה יצא לפועל. תמיד חלמתי על עבודה קבועה עם ביטחון כלכלי".

"כי יש כאן שירשורים שיורדים עליכם בלי סוף"

יש גם מי שטרח להתייחס לעובדה שמפעילי עמוד הפייסבוק עשו "לייק" וענו לכל תגובה חיובית והתעלמו מכל יתר התגובות:

"כי... אם אני אמצא סיבה טובה אני אקבל לייק מסיטי פס".

לזכותה של חברת סיטיפס ייאמר שלקח לה פחות מ-3 שעות, 150 לייקים, 70 שיתופים ו-300 תגובות לענות לכל התגובות השליליות על ידי עריכה של הפוסט:

"חבר׳ה, בעקבות הפוסט הויראלי של הבוקר החלטנו לשלוח את מנהלי דף הפייסבוק שלנו ליממה רצופה על הרכבת", כתבו המפעילים". "וברצינות – תודה לכם. רצינו לקבל מושג על הנושאים המרכזיים המטרידים אתכם, הנוסעים. במקום לשאול 'מה מטריד אתכם' החלטנו לעשות זאת בדרך קצת יותר יצירתית ואכן שיתפתם פעולה... קראנו כל אחת מהתגובות שלכם, ולוקחים הכל לתשומת לבנו. אף תגובה (רצינית או משעשעת) לא מיותרת בעינינו. את התגובות הגזעניות והפוגעניות כלפי נוסעים אחרים כמובן שמחקנו ונמשיך למחוק, משום שהן מנוגדות לתקנון השימוש שלנו. נמשיך להיות קשובים, נמשיך לשאול שאלות, ונמשיך לעורר שיח ברשת – בעזרתכם!".

זו, לפי דוברי החברה, התגובה הרשמית שלהם. לשאלה האם אכן צפו מראש את התגובות ולמרות זאת בחרו לפרסם את הפוסט בצורה זו נענינו רק כי דף הפייסבוק הושק לפני פחות משבועיים ויש להמתין מעט לפני ששופטים את התוצאות.