"חשבון חודשים יולי-ספטמבר על סך 1,700 שקל מוגזם. השימוש בחשמל בחודשים הללו לא היה שונה מהחודשים שקדמו לחשבון הזה, ובהם שילמנו 1,100 שקל!" זו אחת התלונות הראשונות שהתקבלו ברשות החשמל דרך עמוד הפייסבוק החדש שלה, ולפי דוברות הרשות טופלה כבר, מבלי שהלקוחה תצטרך לרדוף אחרי החברה.

העמוד הוקם לפני כשלושה חודשים אך עד לימים האחרונים פעל במתכונת הרצה. מטרתו, לפי הרשות, היא - בין היתר -  לסייע ללקוחות לדעת את זכויותיהם מול אחד המונופולים המוכרים והמייאשים בישראל, ומצד שני לעזור לרשות בתהליך הפיקוח שלה על חברת החשמל דרך המעורבות ביחסים בין החברה לצרכנים.

רשות החשמל (צילום: באדיבות רשות החשמל)
צילום מסך באדיבות הרשות | צילום: באדיבות רשות החשמל

יושבת ראש רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן, מסרה בהודעה כי "אנו שמחים לשדרג ולעדכן את אמצעי התקשורת שלנו עם הציבור באמצעות פלטפורמות עדכניות ונוחות יותר. הקמת העמוד נעשתה כחלק מיעד אסטרטגי של רשות החשמל, להגביר את הנגשת המידע לציבור ואת הנגישות והשקיפות בפעילות הרשות. אנחנו מאמינים שהעמוד יאפשר ערוץ יעיל ונוח לציבורים נרחבים לפנות ולקבל מענה בנוגע לבעיות צרכניות בשירותי החשמל שלהם, ויסייע בהרחבת הידע הציבורי בנושאים אלו".

בתקופת פעילותו עד כה, עמוד הפייסבוק כבר הספיק לסייע לגולשים להבין טוב יותר את החשבון שקיבלו, וגם לפתור בעיות מול חברת החשמל עצמה. בנוסף, העמוד מספק גם מידע שיעזור לנו להבין איך נקבע חשבון החשמל, האם אפשר לעבור לחשבון חד חודשים (כן) וגם: מתי מתבצעות הפסקות חשמל יזומות.