תבוסה לפייסבוק: החברה נכנעה לנציבת המידע הבריטית, אליזבת' דנהאם, ועצרה את תוכניתה להשתמש בפרטי השיחות של משתמשי וואטסאפ לצורך התאמת פרסומות בפייסבוק.

התוכנית, עליה הודיעה החברה בחודש אוגוסט, נועדה לאפשר לה להרוויח מרכישת וואטסאפ, שעלתה לה ב-2014 כ-19 מיליארד דולר. הדרך של פייסבוק לעשות זאת הוא להפוך את המידע על הרגלי התקשורת שלנו בוואטסאפ - עם מי אנחנו מדברים, כמה ומתי - לבסיס נוסף להתאמת פרסומות באפליקציית הרשת החברתית. אלא שרגולטורים ברחבי העולם מיהרו להכריז שלא בטוח שצעד כזה חוקי.

"אינני חושבת שהמשתמשים קיבלו מספיק מידע על מה שפייסבוק מתכוונת לעשות במידע שלהם, ואינני חושבת שלוואטסאפ יש הסכמה תקפה מהמשתמשים לשיתוף המידע", הסבירה דנהאם בפוסט שכתבה אתמול (ב') בבלוג נציבות המידע בממלכה. "אני גם מאמינה שיש להעניק למשתמשים שליטה מתמשכת על אופן השימוש במידע שלהם, לא רק חלון של 30 יום".

היא סיפרה כי מאז שהתחילה את החקירה בנושא התוכנית של פייסבוק לנצל את הבעלות על וואטסאפ להתאמת פרסומות למשתמשים, לא רק שלא מצאה לה הצדקה, אלא אף הגיעה יותר ויותר למסקנה שאסור לאשר אותה, לפחות במתכונתה הנוכחית. היא דיווחה כי "הבהרנו לפייסבוק את החוק, ואנחנו שבעי רצון מכך שהסכימו להשהות שימוש במידע ממשתמשי וואטסאפ בבריטניה למטרות פרסום או שיפוש מוצר".

מצד שני, יש גם חדשות רעות: הנציבה ופייסבוק לא הגיעו להסכמה בשאלה מה צריכה פייסבוק לעשות כדי שהמהלך שלה להתאמת פרסומות ברשת החברתית לפי זהות אנשי הקשר איתם אנחנו מדברים בוואטסאפ יקבל אישור. לדברי הנציבה, דרישת החוק הבריטי היא שפייסבוק תאפשר למשתמשים לבחור בכל רגע נתון לשלול את הסכמתם לשיתוף מידע כזה ולמחוק את כל המידע ששותף כבר, במקום 30 הימים שקיבלו המשתמשים בקיץ להחליט האם לתת את הסכמתם לתמיד או לא. לזה פייסבוק לא הסכימה עדיין.

לכן, איימה הנציבה בהמשך הרשומה: "אם פייסבוק תתחיל להשתמש במידע ללא הסכמה תקפה, היא עשויה לעמוד בפני פעולות אכיפה של משרדי".

הנציבה ציינה כי הבעיה אינה רק המהלך של פייסבוק,תפסרם בשנה הבאה דוח על נושא רכישת חברות בשביל מאגרי המידע שלהן.