תמיד חלמתם להיות באליטה של האליטה - היוטיוברים שמתפרנסים מהקלטת משחקים, סקירת בובות או צעצועים? כדאי שתשכחו מזה - יוטיוב הודיעה לאחרונה על שינוי באתר, שהולך להקשות עליכם מאוד להתפרנס מהעלאת סרטונים לאתר.

דאני לי זיסר, כתבת next וגיימרית בזכות עצמה, מספרת בתוכנית שהשינוי החדש מציב תנאים אכזריים במיוחד ליוטיוברים שרוצים להתחיל להרוויח כסף משילוב פרסומות בסרטונים, כדי שיוטיוב תשלם להם: אם עד עכשיו כל מי שרצה יכול היה להוסיף פרסומות לסרטונים ולקבל בין דולר לדולר וחצי על כל 1,000 צפיות - או עד 1,500 דולר לכל מיליון צפיות - הרפורמה של יוטיוב תשים לזה סוף.

מעתה, יוטיובר שירצה להוסיף פרסומות לסרטונים שלו יצטרך קודם לעמוד בתנאי סף: 12 חודשים במהלכם יצבור 1,000 מנויים (לא בסך הכל, אלא במהלך חודשי ה"מבחן") ו-4,000 שעות צפייה. רק לאחר מכן הוא יוכל להרוויח מהיצירה שלו באתר.

הגזירה הזו רעה בעיקר למתחילים, אך גם ליוטיוברים קיימים שתכננו להתחיל להרוויח בקרוב. לישראלים מדובר במכה קשה במיוחד - שכן בשוק הישראלי הקטן והתזזיתי קשה הרבה יותר להגיע למספר שעות הצפייה הדרוש.

לדעת דאני לי וחבריה, יוטיוב פשוט בחרה לדפוק את המשתמשים במקום לעשות את העבודה שלה. המטרה שלה היתה פשוט להבטיח למפרסמים, שמחרימים אותה  בשנה האחרונה  שוב ושוב, שהפרסומות שלהם לא יגיעו לתוכן בלתי רצוי - אבל בלי שהיא תצטרך להתאמץ ולאתר את החומר הבלתי רצוי.

האם הרפורמה הזו תביא לפרישה המונית של יוטיוברים? לא בטוח כלל - שכן כרגע, האלטרנטיבה המרכזית לשיתוף וידאו חברתי היא פייסבוק, שלא מציעה כלל תשלום ליוצרים (מלבד ישויות מסוימות שאין היא טרחה לחתום על הסכמים מיוחדים לצורך כך). אך ברגע שתימצא אלטרנטיבה - ייתכן מאוד שיוטיוב ימצא את עצמו ננטש.