עד הלילה האחרון של 2017, לוגאן פול היה המלך של יוטיוב. הערוץ שלו הגיע ל-10 מיליון מנויים והוא גלגל מיליוני דולרים. ביום האחרון של 2017 הוא העלה סרטון שבו הוא מסתובב עם החבר'ה שלו ביער ביפן, הידוע בתור יער ההתאבדויות. במהלך הסיור החבורה נתקלה בגופה תלויה והתחילו להסתלבט עליה. הסרטון אמנם צבר מעל ל-6 מיליון צפיות בתוך יממה, אבל צבר כל כך הרבה תגובות זועמות נגד לוגאן פול, עד שהוא נאלץ להוריד אותו.
יוטיוב אמנם ניסתה למזער נזקים והטילה עליו כל מיני סנקציות, אבל מהר מאוד הביקורת הופנתה כלפיהם: איך אתם נותנים למישהו להעלות סרטון של גופה? עיקר הביקורת על יוטיוב מופנית כלפי אלגוריתם ההמלצות, זה שמתנהג כאילו הוא מכיר אתכם וממליץ לכם על סרטונים נוספים שכדאי לכם לצפות בהם. לא מעט מהם יהיו של כוכבים כמו לוגאן פול.
וויליאם צ'סלוט הוא מתכנת צרפתי שעבד בצוות בגוגל שאחראי על מערכת ההמלצות ביוטיוב. צ'סלוט התראיין השבוע ל"גרדיאן" וחשף שהכול בלוף. יוטיוב לא רוצה לחשוף אתכם לתוכן שמעניין אתכם או חלילה יחכים אתכם, היא רוצה להשאיר אתכם כמה שיותר זמן באתר, ואת זה עושים עם תוכן שהוא כמה שיותר קיצוני ושלעולם לא יכלול מסרים שיעצבנו אתכם.
החשש הוא שיוטיוב תילחץ ותתחיל להפעיל פיקוח אדוק מדי על המשתמשים. נציגי החברה כבר הודיעו שהם מתחילים בסימון של גולשים קיצוניים והפצת תכנים מתונים יותר לכיוונם. מה שאומר שאם יוטיוב תסמן אתכם כקיצוניים, וזה לא משנה אם מימין או משמאל, היא תנסה לחנך אתכם ללכת על האמצע. בסוף כולנו נחשוב אותו הדבר.