מיינקראפט נגד פורטנייט (צילום: מאי סביר,  יח"צ)
מיינקראפט נגד פורטנייט | צילום: מאי סביר, יח"צ

אם עברתם את גיל 17, הסיכוי שהשם מר שיבולת אומר לכם משהו כנראה נמוך. אם עוד לא עברתם את הגיל הזה, א' – כיף לכם, וב', יש סיכוי שאתם כוססים ציפורניים לקראת הקרב הגדול של מר שיבולת ונבחרת המיינקראפט שעומדת מאחוריו עם נבחרת הפורטנייט, שמורכבת מכוכבים לא פחות גדולים. הדרבי הגדול של עולם הגיימינג הולך להתקיים בחג החנוכה הקרוב בהיכל טוטו חולון, ותהיו בטוחים שאף אחד מהצדדים לא מתכוון לוותר בקלות.

מיינקראפט ופורטנייט הם שני משחקי הווידיאו החמים ביותר בעולם כרגע: מיינקראפט הוכתר כמשחק הנמכר ביותר בכל הזמנים עם מעל ל-200 מיליון עותקים, ופורטנייט הולך ועולה בכמות השחקנים שמצטרפים אליו בכל יום ברחבי העולם. הטורניר הגדול בין שני המשחקים,"מיינקראפט נגד פורטנייט", שייערך ב-1 בדצמבר, הולך לכלול קרבות ראש בראש ותחרויות נושאות פרסים בהשתתפות יוצרי התוכן המובילים בישראל בתחום הגיימינג, כשמר שיבולת אחד מהם.

יוצרי התוכן בתחום הגיימינג אולי פועלים פיזית מישראל, אבל התוכן שלהם מכוון הרבה יותר רחוק. מר שיבולת לדוגמה (שי בן בסט אם תתעקשו) מחזיק בערוץ גיימינג ישראלי מצליח עם כ-200 אלף מנויים, אבל גם בערוץ גלובלי שהצליח לטפס למקום ה-20 בישראל עם יותר מחצי מיליארד צפיות.

מר שיבולת (צילום: מאי סביר,  יח"צ)
מר שיבולת | צילום: מאי סביר, יח"צ

בן בסט, בן 25 מתל אביב, החל את דרכו המקצועית ביחידת ממר"ם בצבא ומשם המשיך לתחום ההייטק: "פתחתי ערוץ יוטיוב בתור תחביב, אבל אחרי שנה בערך הגעתי למסקנה שזה משהו שיכול להחליף את העבודה הרגילה שלי. התאהבתי בעולם השיווק והתקשורת וגם התחלתי תואר בנושא. שנה וחצי אחרי שהתחלתי, בדיוק באמצע תקופת הקורונה, עשיתי את ההסבה המלאה", הוא מספר ל-mako. מפתיע לגלות, אבל דווקא היום, בן בסט מעיד שהוא משחק פחות בהשוואה לימים במשרה מלאה. "הייתי משחק בערך 3 שעות ביום כשהייתי בהייטק. היום אני עושה גיימינג, אבל יותר סטוריטלינג. אני מקדיש את הזמן ליצירת תוכן, כשמתוכן רק חצי שעה משחק. היתר כולל כתיבת תסריטים וכל מה שמסביב", הוא מעיד.

זה לא סוד שההייטק הישראלי מציע לבוגרי היחידות הטכנולוגיות תנאים מפנקים ומשכורות מפתות, אבל בן בסט מעיד שעולם יצירת התוכן לא נופל ממנו בהרבה. "אחת מהסיבות שהסכמתי לפרוש מההייטק היא שהצלחתי להגיע לסכומים מאוד מכובדים. מן הסתם בהייטק יש משכורות גבוהות יותר, אבל גם בעולם הזה יש הרבה מאוד כסף וצריך לדעת איך לעשות אותו", הוא מסביר, ומעיד שבין לבין הוא גם מספיק להיות סטודנט לתואר בתקשורת במרכז הבינתחומי.

אם מר שיבולת נחשב לשגריר הלא רשמי של המיינקראפט בישראל, מהצד השני אפשר למצוא את בר אובלס מנהריה (25), היוטיובר המזוהה ביותר עם פורטנייט בישראל, שנחשב גם לאחד מהאנשים המשפיעים בעולמות התוכן של הנוער והילדים. לאובלס, או זיגי בשבילכם, יש 222 מיליון צפיות (!) בערוצים שאותם הוא מנהל, עורך ומנחה לבדו.

"פורטנייט הוא משחק שמשוחק הרבה, ובארץ הוא מאוד חזק", מסביר אובלס. כמעט מדי יום הוא משדר לצופיו במשך שעות, ובניגוד ליוצרי תוכן אחרים שמנהלים תקשורת חד כיוונית עם הקהל שלהם, אצל אובלס מדובר באינטראקציה של ממש. לסרטון לייב שצילם עם סטטיק לפני כשלוש שנים לדוגמה, יש כבר 1.3 מיליון צפיות - "הוא הגיע אליי אחרי שהוא פשוט שלח לי הודעה באינסטגרם, מתי משחקים'".

זיגי – בר אובלס  (צילום: מאי סביר,  יח"צ)
זיגי – בר אובלס | צילום: מאי סביר, יח"צ

באינסטגרם יש לאובלס כמעט 90 אלף עוקבים ובטיקטוק 107 אלף עוקבים, והוא מתפרנס משיתופי פעולה וקמפיינים (לאחרונה לאינטרנט של הוט), פרסומות ביוטיוב ואירועים כמו זה בחנוכה. "אני מאמין שכל ילד בארץ ישראל יזהה אותי בימינו", אומר אובלס. "אני לא עם האף למעלה, אם מישהו יבקש ממני תמונה – אני אצטלם איתו".

בעבר מספר אובלס שהיה משחק 24/7: "24 שעות היה השיא שלי, אבל ברגע שזה הפך להיות עבודה – זה קצת שונה. היום אני משחק לכיף, לא בכוח אלא ברוגע. כל חודשיים יש לנו שידור חי של 12 שעות. לפני חודש היו לנו 2 שידורים חיים של 12 שעות, יום אחרי יום, ושני הסרטונים הגיעו ל'הכי חמים בארץ' ביוטיוב. הייתי במקומות הראשון והרביעי, כששירים של אייל גולן היו במקום השני והשלישי".

גם לדברי אובלס, הטורניר שיתקיים בחג החנוכה הקרוב הוא אירוע ראשון מסוגו. "היו כבר אירועי פורטנייט, אבל זה האירוע הראשון שבו המשחקים הולכים להתנגש אחד בשני. לא היה דבר כזה". אם אתם מעריצי מיינקראפט או פורטנייט מושבעים, או סתם אם בא לכם להצטרף לטירוף, אתם מוזמנים לאירוע. לרכישת כרטיסים.