קהל העיתונאים שהגיע בשבת האחרונה לחצר בית ספר סמוך לטוקיו ציפה לתעד בתמונות ובסרטונים המראה של רחפן בגודל מכונית, שאמור להפוך בסוף למכונית מעופפת שתאפשר לבני אדם להגיע ממקום למקום במהירות. אבל כל מה שצילמו בפועל היה התרסקויות חוזרות ונשנות, שבסופן נשברו מספר חלקים במכונית וההמראה בוטלה, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

החברה שבנתה את אבטיפוס המכונית המעופפת היא אמנם רק סטארטאפ יפני קטן בשם Cartivator, אבל מאחוריה ניצבת ענקית הרכב טויוטה, שהשקיעה בה עד כה 42.5 מיליון ין - כ-1.364 מיליון שקל. מטרת ההשקעה לפי צובאסה נקאמורה, ראש הפרויקט, היא מכונית בגודל רגיל, עם מקום לאדם אחד, שמסוגלת לנסוע על הכביש כשהוא פנוי ולהמריא כשהוא פקוק. "תמיד אהבתי מטוסים ומכוניות, וחלומי מזה זמן רב הוא שיהיה לי כלי רכב אישי שיכול לעוף ולנסוע למקומות רבים", הוא אמר.

אמנם, מכוניות מעופפות אינן רעיון חדש, אך עד לשנים האחרונות נחשבו כמעט לטאבו - אפשרות לא ריאלית שלא תקרה בעשורים הקרובים. כך למשל ניתן לראות בסרטון הבא של ערוץ החדשות הסאטירי The Onion איך כולם חוץ מהמגיש מבינים שמכוניות מעופפות הן לא יותר מחומר לסרטים:

אלא שלאחרונה יותר ויותר מיזמים קמים בניסיון לבדוק האם ניתן בכל זאת להגשים את החזון המטורף הזה, של מכוניות שלא נתקעות בפקקים כי הן אינן כבולות לתנועה דו-ממדית על הקרקע. רוב הפרויקטים מתבססים על ההנחה שמכוניות כאלו אפשריות בזכות הפיתוח של מכוניות אוטונומיות - מה שיחסוך לנו שיעורי טיס ותאונות דרכים עקב חוסר תיאום בין נהגים, שתוכנות עושות הרבה יותר טוב.

טויוטה, מצידה, לא מתכוונת למכור בקרוב את המכונית המעופפת - אבל היפנים כן רוצים לייצר מכונית אחת כזו שהנוסע שלה (לא נהג - היא הרי נוהגת בעצמה) ידליק את הלפיד האולימפי באולימפיאדת טוקיו ב-2020. לשם כך השקיעה החברה בפיתוח המכונית, למרות שכרגע היא לא יותר מכלוב מתכת ענקי עם שמונה מדחפים ושני כדורי-סל שמשמשים כריות כדי לרכך את ההתרסקויות הרבות שלה. החברה מאמינה שתוך שנתיים כבר יגיע הפתוח לרמת בשלות שתאפשר טיסה מאוישת, ושנה לאחר מכן היא תוכל לטוס אל ראש הלפיד האולימפי.