במהירות של 113 קמ"ש, באמצע נסיעה על כביש מהיר, מכונית הטסלה של פרנק ון-הוזל, מנכ"ל חברת מוצרי העץ והנייר ההולנדית PKF, צפצפה ונעצרה. ברגע הראשון הוא ואשתו לא הבינו למה, אך שנייה לאחר מכן הם ראו את המכונית הקטנה שנסעה לפניהם מתנגשת בקרוסאובר שנסע לפניה וגורמת לו להתנגש במעקה הבטיחות ולהתהפך פעמיים.

המכונית החשמלית של ון-הוזל, מדגם X של טסלה, ככל הנראה לא באמת חזתה את ההתנגשות שעומדת לקרות. מה שכן קרה הוא שמנגנון הרדאר שלה, שמסוגל לראות שתי מכוניות קדימה, זיהה האטה פתאומית של הרכב הגדול ובלם כדי להימנע מהתנגשות. הרכב האדום, שלא מצויד במנגנון משוכלל כזה, לא הספיק לבלום והתנגש ברכב שלפניו אחרי שהרכב מאחוריו כבר החל לבלום. למרבה המזל, אף אחד לא נפגע קשה בתאונה, אך היא קרתה למרות האזהרה.

התיעוד המצמרר הזה, שעלה אתמול (ג') לרשת וכבר זכה למאות אלפי צפיות, מראה כמה התקדם מנגנון הזיהוי של טסלה בפרט ומכוניות אוטונומיות בכלל. רק בתחילת השנה הואשמו המכוניות של טסלה בגרימת מוות, בעקבות הצהרות החברה כי המכוניות מסוגלות לנהוג לבד ("טייס אוטומטי"), שגרמה למספר נהגים להתעסק בדברים אחרים בזמן הנסיעה והביאה למותו של לפחות אחד מהם כאשר ה"טייס האוטומטי" נכשל בזיהוי משאית שפנתה מולו.

מאז אותם מקרים ניסתה טסלה לשפר את המנגנון, ואף האשימה את ספקית החיישנים הישראלית מובילאיי בתאונות. לפני כשלושה חודשים הוציאה טסלה עדכון למערכת המכוניות שלה שנותנת פחות משקל לחיישנים של מובילאיי והרבה יותר משקל למערכת הרדאר של טסלה עצמה.

ועדיין, חשוב לזכור שבזמן נהיגה חייבים לשים לב למה שקורה בכביש - כי לא חשוב כמה משוכלל הרכב שלכם, בסופו של דבר האחריות היא עליכם.