ההאקר האמריקאי ג׳ורג׳ הוץ, שהתפרסם כשהיה הראשון לפרוץ את האייפון, הציג לפני כחצי שנה את חזונו להפוך את הרכב שלכם לאוטונומי תמורת 1,000 דולר בלבד. אך כעת נראה שהוץ החליט לבצע פניית פרסה ולסגור את הפרויקט, שזכה לשם Comma One, בעקבות מכתב אזהרה באורך 10 עמודים שקיבל מהמנהל האמריקאי לבטיחות בדרכים.

במכתב מ-NHTSA (המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים), אותו העלה הוץ לרשת, מובעת דאגה לסוגיית בטיחות המוצר, וחשש שמא המערכת האוטונומית עשויה לסכן את ביטחונם של נהגים או עוברי אורח. עוד צוין במכתב כי ההמלצה שלהם היא לדחות את פיתוח או מכירת המוצר לציבור הרחב כל עוד לא הוכח שהמוצר בטיחותי. המנהל ביקש מחברת Comma.ai להשיב לפנייה לכל המאוחר ב-10 בנובמבר, או שתיאלץ להתמודד עם קנס כספי שיכול להגיע ל-21,000 דולר ליום.

אמנם, ה-NHTSA לא הפציר בהוץ לסגור את הפרויקט השאפתני, אלא רק להאט קצת את העניינים לפני שהמוצר יגיע לשוק, רק כדי לוודא שהוא אכן בטיחותי - ככל הנראה בתגובה לסאגת הנהג האוטומטי במכוניות טסלה, שלפי דיווחים שונים גרם לתאונות דרכים רבות. אך להוץ אין סבלנות להתמודד עם דרישות הביורוקרטיה, ולכן הוא כתב בחשבון הטוויטר של Comma.ai שהוא מעדיף לבלות את החיים שלו בבניית טכנולוגיה מדהימה מאשר להתמודד עם רגולטורים ועורכי דין, כי זה פשוט לא שווה את זה.


עוד ב-Geektime:
האם אחת החברות הישראליות המצליחות ביותר העתיקה מפרויקט קוד פתוח?
לעולם בעקבות השמש: אילון מאסק מציג גג סולארי לבית ולמכונית

בציוץ אחר הוץ הודיע כי החברה תפסיק לעבוד על פרויקט Comma One ותבדוק אפשרויות לפעילויות אחרות. הוא אף רמז כי החברה תעבור לסין.


הרכיב הקטן שפיתחה חברת Comma.ai מעניק יכולות נהיגה אוטונומיות לכלי רכב קיימים, ומשתמש במצלמת דשבורד ומעבד שמתממשקים עם חיישנים קיימים בכלי הרכב ועושים שימוש בביג-דאטה ובנתוני נהיגה שנאספו מנהגים אחרים, כדי לאפשר לרכב לנוע בצורה אוטונומית. לדברי הוץ, הרכיב כבר מאפשר כיום לנהגים להגיע ממאונטן-וויו לסן-פרנסיסקו - נסיעה של שעה בערך - מבלי לגעת בהגה או בדוושות הרכב. הוץ הדגיש שבניגוד למתחרות, לא מדובר כאן בטכנולוגיה עתידנית, אלא ברכיב שיושק עוד השנה ומחירו יעמוד על פחות מ-1,000 דולר (לא כולל תשלום חודשי של 24 דולר).

לפני יותר משנה הוץ פנה אל אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, והציע לו את הטכנולוגיה כתחליף לזו של מובילאיי. לדבריו, הם החלו במגעים שארכו מספר חודשים, כשמאסק הציע לו בונוס של מיליונים רבים של דולרים אם הטכנולוגיה שלו תהיה טובה יותר מזו של מובילאיי. ככל הנראה, ברגע האחרון ביקש מאסק להוסיף סעיף שמאפשר לו להטיל וטו על העסקה לאחר שיושלם הפיתוח, מה שגרם להוץ לסרב, לפוצץ את המגעים ולהקים בעקבות כך את הסטארטאפ החדש שלו.

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime