שירות הווידיאו לפי צפייה – נטפליקס, החל לפעול בישראל בחודש ינואר, מספר המנויים אומנם לא ידוע בארץ, אך ככל הנראה הוא נמוך (בעולם מספר המנויים עומד על 75 מיליון). הסיבה העיקרית לכך, היא שנטפליקס בישראל לא כולל תרגום בעברית עבור הסדרות המשודרות בו.

"השירות הושק רק לאחרונה מסביב לעולם. יש לנו הרבה שפות שאנחנו מתכננים להוסיף", אומר ל-NEXTER ריד הייסטינגס, מנכ"ל ומייסד נטפליקס "אפילו ברוסיה ובפולין אנחנו פועלים רק באנגלית. יש לנו כרגע 20 שפות בשירות, אנחנו נמשיך להרחיב אותם, כך שבסופו של דבר תהיה עברית". טוד ילין, סגן נשיא למוצר בנטפליקס מוסיף, שמבחינת מפת הדרכים של החברה, עברית לא מתוכננת בחודשים הקרובים.

לאחרונה התפרסמו הערכות שנטפליקס מתכננת לרכוש תוכן בעברית עבור השירות שלה בישראל. הייסטינגס לא אישר את הדבר הזה, אבל אמר, "אנחנו מסתכלים על תכנים מקוריים בהרבה ארצות, כמו כאן בצרפת. אני עדיין לא יודע מתי אנחנו נפעל באותה צורה בישראל, אבל מתישהו זה יגיע".

הייסטינגס מתכנן להגיע לביקור בישראל, אבל הוא לא מוכן לספר מתי זה יקרה. "אני אגיע לישראל ואז אני אעשה גם סיור גדול אצלכם".

ריד הייסטינגס מנכ"ל ומייסד נטפליקס (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images

התוכן יוכפל

משתמשים ישראליים של נטפליקס, מרבים להתלונן שקטלוג התכנים בארץ מצומצם בהרבה מזה שבארצות אחרות. כאן יש לילין בשורה לישראליים, "אנחנו נכפיל את קטלוג התוכן במהלך השנה הקרובה ואז אנחנו צופים שיהיו לנו מנויים נוספים. שנה לאחר מכן, נכפיל שוב את כמות התוכן".

ילין לא מוכן לחשוף כמה משתמשים פעילים היום בישראל בנטפליקס, "אנחנו נמצאים בהתחלה מבטיחה. אנחנו כרגע פעילים אצלכם רק באנגלית. לאט לאט אנחנו מוסיפים תרגומים בשפות נוספות".

נטפליקס מקיימת היום (ב') את הכנס השנתי שלה עבור התקשורת העולמית. זו הפעם השלישית שהכנס הזה נערך, כאשר המטרה שלו לחשוף את הציבור למגוון התוכניות בהפקות מקור של החברה. "לפני 20 שנה כאשר הקמנו את נטפליקס, המטרה הייתה לספק משלוחים של סרטי DVD בארה"ב", אומר הייסטינגס בנאום הפתיחה שלו. "באותו זמן היה לנו קרב עם רשת בלוקבסטר והיינו צריכים לחשוב על דרך לשלוח בדואר את הסרטים. המון זמן עסקנו בניסיון למצוא את המעטפה המתאימה".

מביאים שלום עולמי

מבחינת טכנולוגית, הייסטינגס מספר שבחברה עסוקים כל הזמן בפיתוח טכנולוגיות חדשות (קודאקים) לשידורים באיכות גבוהה, אשר אלו יתפסו פחות רוחב פס. אנחנו עושים ניסויים בהם חלק מהצופים מקבלים איכות טובה יותר של הווידיאו עם צבע עשיר יותר ואם הם צופים יותר, אז אנחנו מכניסים את זה לכולם".

"תחשבו על צפיית בינג'", אומר הייסטינגס, "נטפליקס הייתה החלוצה בתחום הזה עם בית הקלפים. אנשים שאלו אותנו, למה אתם עושים את זה? אתם לא רוצים שאנשים ישארו יותר זמן מנויים לשירות שלכם מאשר שהם יראו הכל יחד? אפשר להשוות את זה לקריאה בספר. אנשים יכולים לקרוא מתי שהם רוצים ולקרוא כמה שהם רוצים". עוד מוסיף הייסטינגס, "שאנחנו בונים שירות גלובלי, אנחנו בסופו של דבר גם גורמים לשלום עולמי".

נטפליקס (צילום: צחי הופמן, NEXTER)
נטפליקס | צילום: צחי הופמן, NEXTER



ילין הרחיב בכנס על הטכנולוגיות של החברה. "יש לנו הרבה אתגרים בשירות, אתה יכול להתחיל לראות סדרה בטלוויזיה ואז אתה מתעייף ועובר לראות בטלוויזיה במיטה, למחרת אתה ממשיך לצפות בסמארטפון בזמן שאתה ברכבת", מסביר ילין ומוסיף, "אנחנו צריכים לפתח את המוצר, כך שהוא יתאים לשליטה במסך מגע בסמארטפון, לשלט רחוק בטלוויזיה או לעכבר ומקלדת במחשב. אנחנו לא רוצים שאנשים יחשבו על זה, אלא רק שזה יעבוד להם טוב".

מנגנון ההמלצות וההתאמה של התוכן בנטפליקס נחשב לטוב בתעשייה, כאשר משתמשים בשירות מתייחסים אליו כמשהו ממכר, שאי אפשר להפסיק לצפות בו." למרות שיש קטלוג של אלפי תוכניות , אנשים עוברים רק על 40 או 50 כותרים כאשר הם נכנסים לשירות. אנחנו רוצים להציג להם את התוכן המתאים להם. התוכן המוצג לי או לאישתי שונה. בנוסף, אנחנו גם מציגים תכנים שמתאימים לשני בני הזוג, כי אנחנו יודעים שבזמנים מסוימים בני הזוג צופים יחדיו. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחילו לעבוד שהם רוצים לצפות בנטפליקס. אנחנו רוצים שזה ישר יעבוד להם".

אכפת לך שאנשים צופים בך בסמארטפון?

בית הקלפים היא הסדרה הכי מצליחה של נטפליקס, קווין ספייסי המגלם את נשיא ארה"ב בסדרה, הגיע לקדם אותה ובעיקר את הפלטפורמה בה היא משודרת.

"יש אנשים שרק היום מתחילים לראות את בית הקלפים, כי הסדרה מגיעה אליהם רק עכשיו", אומר ספייסי. "בית הקלפים מאוד מצליחה בסין. הסתובבתי לפני כמה שנים עם אחד הכוכבים הגדולים בסין ואנשים לא זיהו אותי. עכשיו שהגעתי לסין ועליתי לבמה באחד האירועים שנכחתי שם, זה היה כאילו הגיע איזה כוכב רוק". עוד מוסיף ספייסי, "שמעתי שהממשלה הסינית מאוד אוהבת את הסדרה. עבור האיש הפשוט בסין פרנק אנדוורד נלחם בשחיתות", אומר ספייסי וצוחק.

אין תמונה



ספייסי נשאל, איך פרנק אנדרווד דומה למעומדים בנשיאות ארה"ב? "צריך לזכור שהוא דמות פיקטיבית ושחלק מהמעומדים היום הם גם דמויות פיקטיביות", אומר ספייסי בהומור. "כשאני מסיים לצלם פרק, אני חושב שאולי הלכנו קצת רחוק מדי ואז אני פותח טלוויזיה ואני מבין שזה ממש לא כך".

האם מפריע לך שאנשים צופים בסדרה במסך כל כך קטן כמו הטלפון? "הדבר היחיד שחשוב לי שאני ממלא את המסך".

עוד כוכבים מבית היוצר של נטפליקס נכחו באירוע, במטרה לקדם אותו. אחד מהם הוא צ'ארלי קוקס, המופיע בתפקיד הראשי של דרדוויל. אילו תגובות אתה מקבל לסדרה כאשר היא משודרת בכל העולם? "כמות הצופים בנטפליקס לעומת שידור באחד הערוצים בארה"ב יכולה לפוצץ לך את המוח".

לורנזו ריקלמי הוא הכוכב הראשי של מארקו פולו, ריקלמי מספר שבזמן שהוא התחיל להצטלם לסדרה עבור נטפליקס, הוא בכלל לא הכיר את השירות. "חברים שלי שאלו אותי למה אני לא הולך לתוכנית בערוץ מוכר? אחרי זה הייתי במשרדים של נטפליקס, אשר באותה תקופה העסיקה מספר מצומצם מאוד של עובדים וזה היה נראה לי מוזר. לא חשבתי שנטפליקס רציניים"

באירוע של נטפליקס אישרה החברה את העונות הבאות של הכתום זה השחור החדש עונה 4 ומרקו פולו עונה 2 אשר תעלה לאוויר ב-1 ליולי.

הכותב אורח חברת נטפליקס באירוע