הבטיחו לנו שפה אחידה שכולם יבינו. ציורים שמייצגים רגשות או מילים, כאשר שחוצים הבדלי דת, גזע ו-10 שנות לימוד שפה בבית ספר. ומה קיבלנו? פייספאלם! זה פחות או יותר הייצוג הגרפי היחיד שכולם מבינים - חוץ ממנו כולם נתונים לפרשנות.

במעבדת המחקר החברתי של אוניברסיטת מינסוטה שמו לב שחלק מהאימוג'ים נראים לאנשים מסוימים שונים מכפי שהם נראים לאחרים. למשל, בשיחה הזו, בעלת מכשיר אנדרואיד בשם אבי מספרת לידידה ביל שיצאה לדייט, ומוסיפה אימוג'י מחייך חיוך מלא שיניים. אבל ביל, שקורא את ההודעות באייפון, רואה פרצוף עצבני, בו השיניים החשוקות נראות כסימן להתפוצצות זעם קרובה.

ההבדלים האלו נגרמים מהעובדה שלכל חברה שמכבדת את עצמה יש ציורי אימוג'י משלה - לפי "אמוג'יפדיה", אתר המרכז את כל המידע הזמין על אמוג'י, יש כיום לא פחות מ-17 פלטפורמות אמוגי', מה שאומר שלכל אחד מהאימוג'י הנפוצים יש 17 צורות שונות (ולנדירים יותר לא הרבה פחות). הנה למשל כמה מהייצוגים של האימוג'י "פנים ועיניים מחייכות" (שימו לב כמה כועס הוא נראה באפל, טוויטר ופייסבוק):

במעבדה החליטו לבדוק איך משפיעים הציורים השונים של האימוג'ים במכשירים או אפליקציות שונים על ההבנה של המשתמשים את הציורים. הצוות בחר 22 אימוג'ים נפוצים מ-5 פלטפורמות (אפל, גוגל, מיקרוסופט, סמסונג ו-LG) ונתן ל-307 משתתפים לתאר כל אחד 15 אימוג'ים - קודם כל במלים ואחר גך בדירוג רגשי שנע בין מינוס 5 (שלילי), 0 (ניטרלי) ו-5 (חיובי).

מצאו את ההבדלים #1

התוצאות מדהימות: המשתתפים נתנו בממוצע 37 פירושים לכל אימוג'י, כאשר האימוג'י עם הכי פחות תיאורים קיבל 30 כאלה וזה עם המספר הגבוה ביותר הגיע ל-41 תיאורים שונים. התוצאות הראו שלא רק אנשים שראו גרסאות שונות של אותו אמוג'י תיארו אותן אחרת - גם אנשים שראו את אותה גרסה לא הבינו אותה באותו אופן.

מצאו את ההבדלים #2

בשלב הדירוג הרגשי של האימוג'ים, גילו החוקרים שעבור 9 מתוך 22 האימוג'ים קיים הבדל ממוצע של יותר מ-2 נקודות בדירוג הרגש בין משתמשי פלטפורמות שונות. למשל, מי שראו את גרסאות גוגל, מיקרוסופט, סמסונג ו-LG של האימוג'י המחייך עם שיניים דירגו אותו כחיובי מאוד, בעוד שאלה שקיבלו את גרסת אפל שלו דירגו אותה כמינוס אחת - מעט שלילת.

מצאו את ההבדלים #3

עם זאת, החוקרים מדגישים כי לא רק שתי גרסאות שונות לאותו אימוג'י גורמות להבדלים בהבנה: ההבדל הממוצע בדירוג הרגשי של אימוג'י בשתי גרסאות שונות היה 2.04 נקודות רגש, בעוד ההבדל באותה גרסה היה 1.88 נקודות - הפרש של פחות מ-10%.

המסקנות שהסיקו אנשי הצוות המעבדה מהמחקר הזה הן שמעצבי האימוג'י צריכים לעבוד יחד כדי למנוע מצב בו שני ייצוגים שונים לאותו אימוג'י מובנים בצורות שונות.

פרופסור לורן טרביין, דוקטור ברנט הכט, האנה מילר, ג'ייקוב תבו-ספיקר, שואו צ'אנג ואייזק ג'ונסון