צעירים שמשתמשים ברשת מגיל צעיר מן הסתם מכירים אותה טוב יותר וגם יודעים יותר להיזהר מכל מיני וירוסים ותרמיות - זה מה שנהוג לחשוב בדרך כלל. אבל סקר שנערך על ידי מכון הסקרים האמריקאי Ipsos עבור חברת מיקרוסופט מגלה שהמצב בפועל הפוך: צעירים נוטים יותר ליפול בפח של רמאים ברשת מהוריהם וסביהם.

החברה שאלה 12,000 איש ב-12 מדינות (אוסטרליה, ארה"ב, ברזיל, בריטניה, גרמניה, דנמרק, דרום אפריקה, הודו, סין, סינגפור, צרפת, וקנדה, כ-1,000 איש בכל מדינה) האם נתקלו ונפלו בפח של תרמיות שמתחזות לתמיכה טכנית (במקרים רבים ההתחזות היא לתמיכה מטעם מיקרוסופט) - בין אם הן מגיעות בשיחות טלפון, מיילים או הודעות שקופצות במחשב ומודיעות שיש לך בעיה וכדי לפתור אותה אתה זקוק לשירות שקר כלשהו.

יותר משני שליש מהנשאלים (68%) דיווחו שנחשפו לתרמיות תמיכה טכנית. רובם המוחלט - מחצית (49%) מכלל הנשאלים, שמהווים כמעט שלושה רבעים (72%) מאלה שנחשפו לתרמיות - התעלמו מהפניות, 20% הגיבו להן ו-9% (כלומר כמעט מחצית מאלה שהגיבו) הגיעו למצב של מסירת פרטי אשראי והפסד כספי.

אלא שהתוצאות המעניינות ביותר אינן כמה אנשים נפלו בתרמיות האלה באופן כללי, אלא כמה מהם מגיעים משכבות גיל שונות. כאן הפתיעו המבוגרים, שהוכיחו שהם חכמים בהרבה מהצעירים: רק כ-10% מהמבוגרים מגיל 55 ומעלה (10% בגילאי 55-65 ו-11% בגילאי 66 ומעלה) הגיבו לפניות משירותים טכניים מתחזים בטלפון, במייל ובחלונות קופצים במחשב, ורק 3% מסרו את פרטי האשראי. לעומת זאת, בגילאי 18-24 ענו 27% לפניות הזדוניות מהסוג הזה ומחציתם (13%) אף מסרו פרטי אשראי. המצב הגרוע ביותר נרשם בקרב הדור שאמור להיות המבין ביותר באינטרנט - אלה שגדלו איתו, בני ה-25-34. 32% מהם ענו לפניות של תמיכה טכנית מזויפת ו-18% (יותר ממחצית מאלה שהתייחסו לפניות) מסרו פרטי אשראי והפסידו כסף. דור ההורים נמצא איפשהו באמצע: 21% מבני ה-35-44 הגיבו לפניות משירותי תמיכה טכנית מזויפים ומחציתם (11%) מסרו פרטי אשראי, ו-14% מבני ה-45-54 הגיבו, אך רק שליש מתוכם (5%) הגיעו לשלב התשלום.

מעניין לציין שהתוצאות השתנו מאוד לא רק בין שכבות גיל, אלא גם בין המדינות: בסין יותר מחצי מהנשאלים (54%) נפלו בפח של תרמיות תמיכה טכנית, ו-22% הפסידו כסף. בהודו 35% מהנשאלים נפלו בפח, אך רק 16% הגיעו לשלב של מסירת פרטי האשראי והפסד כספי. בארה"ב נפלו בפח מעט פחות מבשתי תתי-היבשות - 33%, אך שיעור האנשים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שצריכים שיקחו להם את האפשרות למסור כרטיסי אשראי גבוה יותר - 21%. בצרפת, לעומת זאת, כמעט אף אחד לא נפל בפח - 5% ענו לתרמיות תמיכה טכנית ו-4% (כלומר רובם המוחלט של אותם מעטים) מסרו פרטי אשראי וספגו הפסד כספי. גם הדנים והגרמנים ספקנים מאוד, עם 6% ו-7% שדיווחו על מענה לתרמיות, בהתאמה, כאשר שיעור האנשים שהגיעו להפסד כספי הוא 4% בדנמרק (שני שליש מכלל אלה שענו) ו-3% בגרמניה (כלומר פחות מחצי מאלה שענו).