לפני שנים רבות, כשדאחקות רשת עוד היו מסתובבות באימייל, נפוצה רשימה שבה נטען שאף אחד לא יכול ללקק את המרפק - אבל בטח כל מי שקורא את זה עכשיו מנסה ללקק את המרפק. המסמך המטופש הזה הוא אחד מהזרעים שהנביטו בשנים האחרונות את כל ה#אתגרים ברשת, שהיום כבר מלווים בפוסטים בפייסבוק, תמונות באינסטגרם וסרטונים ביוטיוב.

לרב מדובר בתוכן מבדר ולא מזיק, אבל לפעמים האתגרים הללו נגמרים בפגיעות רציניות בגוף, כי אף אחד הרי לא מקשיב לאזהרה "אל תנסו את זה בבית". אז לפני שנתחיל, אנחנו נגיד שוב: אל תנסו דברים מסוכנים בבית ואל תאמינו לכל קשקוש שיש באינטרנט.

 

 

ללקק את המרפק ולגעת בפופיק

אז ללקק את המפרק, מתברר זה לחלשים כי לאחרונה צמח בסין אתגר הפופיק. עוד לפני שיודעים מה זה, השם מדאיג. מרגע הלידה וניתוק חבל הטבור, כל תפקידו של הפופיק מסתכם בלהתלכלך - אז מה האתגר? אז מתברר שבמדינה עם הכי הרבה גולשי אינטרנט - אך עם הגישה הכי כמעט הכי מוגבלת לאינטרנט (אין שם פייסבוק, ג'ימייל או פורנהאב. איך הם חיים?), צמח אתגר שבו צריך להעביר את היד מאחורי הגב ולנסות לגעת בפופיק. כן, אנחנו יודעים שהרגע ניסיתם לעשות את זה (בזהירות, בבקשה).

אתגר הפופיק (צילום: Weibo)
אתגר הפופיק | צילום: Weibo

אתגר הפופיק (צילום: Weibo)
אתגר הפופיק | צילום: Weibo

 

מטבעות על עצם הבריח

אתגר הרשת הבא (צילום: weibo)
20 מטבעות על עצם הבריח | צילום: weibo
מכירים את זה שאתם צריכים כסף קטן לאוטובוס או לטיפ במסעדה אבל לא רוצים לפוצץ את הארנק במטבעות? וגם: מכירים את זה שיש לכם זמן פנוי וצוואר דקיק? ובכן האתגר הזה הוא בשבילכם! במסגרתו צריך להעמיס מטבעות על עצם הבריח - כלומר על האזור שבין הצוואר לכתף, למי שלא זוכר אנטומיה ואין לו כוח לרוץ לוויקיפדיה.

גם הטרנד הזה סוחף את סין ביומיים האחרונים, ועשרות מיליוני גולשים הצטרפו עליו והתחילו להפוך את האזור הזה בגוף לפורטן של אוטובוסים, עד שבאו המתחכמים ופשוט הניחו על עצם הבריח שלהם ערימת שטרות.

רגב, ב"סוחף ביומיים האחרונים", אנחנו מתכוונים ל"סוחף שוב, אחרי שמוחזר משנת 2013", כי החוק באינטרנט הוא שאם אתה עושה משהו, סבירות גבוהה שמישהו אחר כבר עשה אותו לפניך. זה נשמע אינסופי ולא הגיוני, אבל זה נכון. בדקנו. כלומר, מישהו אחר בדק את זה כבר לפנינו.

 

משחיתים שפתיים כמו קיילי ג'נר

קיילי ג'נר, דוגמנית, אישיות טלוויזיונית, מובילת מותג האופנה PacSun, בתה של קייטלין ג'נר, חצי-אחות של הקארדשיניות ועוד הרבה דברים, הפכה בעל כורחה לחלק מתופעה רחבת היקף, מזעזעת, מפחידה ואפילו הרסנית לגוף.

אתגר קיילי ג'נר
מקסימה

אבל נניח לרגע לתוכנית הריאלטי "משפחת קארדשיאן". שפתיה של ג'נר החלו בעצמן לסחוף אינספור נערות וגם נערים שרצו גם את פני הברווז. הם אתגרו האחת את השני להפוך את השפתיים שלהם גם לשפתי ג'נר. אם לא מספיק סתם לנפח את השפתיים בצורה מלאכותית שיכולה לגרום לפצעים ולנזקים בלתי הפיכים, הרי שבעידן יוטיוב, חייבים גם לתעד את התהליך.

אחת הנערות העלתה לרשת החברתית וויין (Vine) סרטון שבו היא מסבירה "אם לא תשימו קרם לחות על השפתיים, יצא דם". אבל לא היו אצלה שום טיפים על יזע ודמעות, או נניח, טיפ שאומר: אל תנפחו את השפתיים באמצעות הרחבת כלי דם אחרת תפצעו את עצמכם בצורה מסוכנת. ב-Funny Or Die מציעים, וסליחה שאנחנו עושים ספוילר, להעקץ על ידי דבורה. אם טרנדים כאלה לא היו חולפים כל כך מהר לעבר הפופיק (ע"ע), זה בהחלט היה הופך לאתגר הבא.

  

 

ג'נר עצמה אגב גינתה את התופעה בטוויטר שלה בו כתבה, "אני לא רוצה לעודד נערות להראות כמוני, או לחשוב שכך הן צריכות להראות". הידד, חשבו לעצמם הורים ברחבי העולם, מושא החיקוי מזהיר לא לעשות שטויות. אבל אז המשיכה בציוץ נוסף בו ציינה שאסור "לפחד לעשות ניסויים במראה החיצוני שלכם", שזה בדיוק מה שגרם לכל הצרות. לפיכך, אנחנו נגיב בסמיילי עצוב. :(. רגע, סליחה, נגיב בסמיילי עצוב ששפתיו נפוחות. :(((

אמממ מזון לתינוקות זה טעים!

כל הורה בטח מצא את עצמו מעמיד פנים שהוא גומר לתינוק את האוכל, כדי שיתעורר אצלו יצר הרכושנות והוא יסכים לאכול. כדי להשיג את המטרה, ההורים מוציאים את השחקן שבהם ואומרים "אום נום נום, כמה טעימה מחית האופנה-תרד-אגס-בקר הזאת שישבה בצנצנת זכוכית כמה חודשים בארון. אמממממם, חבל שתינוקי לא רוצה גם...". בשלב הזה הכפית נעה לכיוון הפה, אך כמובן שנדירים ההורים שבאמת דחפו משהו פנימה.

כך - עד שהגיע אתגר מזון התינוקות, שצץ לו ביוטיוב, ובו אנשים בוגרים וצלולים בדעתם סועדים מהמיטב שיש לעולם הקולינרי להציע לבני השנה והשנתיים. בגירסה אחת הם סתם אוכלים את זה, בגירסאות אחרות הם מנסים לנחש את הטעם. רמז: טעם של פיחס. כך או כך, הפרצופים הנגעלים מעלים רק תהיה אחת: למה האנשים האלה ממשיכים בסרטים של רבע שעה עד 20 דקות להאביס את עצמם?

 

בננה, גרביונים וספרייט

ומי שכבר עובר לעולם של אוכל למבוגרים, כמו פירות שלמים ולא מרוסקים, למשל בננה. עושה זאת דרך גרביונים שמכסים את הפרצוף - אתגר הבננה והגרביונים. למה? כי סיבות. כי אינטרנט. יש שיגידו אחרי צפיה בסרטונים הללו, שאינם רוצים לחיות על כוכב הלכת הזה יותר (יש שיגידו = אנחנו).

 

אה, ומי שכבר הסיר את הגרביון, ומוכן לאכול כמו בן התרבות המערבית ונימוסי השולחן שלה, מנסה לאכול שתי בננות ולשתות ליטר ספרייט בלי להקיא - השם המפתיע הוא אתגר הבננות והספרייט. אין שום סיבה לעשות את זה. אין גם שום סיבה לצפות בסרטון הזה עד הסוף. שלא תגידו שלא הזהרנו.


 

קולה בין השדיים, והכסף שלא יגיע למחקר סרטן

ומספרייט לאחיו המצליח יותר - קולה. ולמה שהכי לא קשור לקולה - סרטן השד. האתגר שעלה בסוף אפריל לרשת היה פרסום תמונה של החזקה של פחית או בקבוק קולה בין שדיים ובלי לתפוס בעזרת הידיים. אתגר פיזי ושל חשיפה מאוד גדולה - כל זאת, לכאורה, כדי לעורר מודעות לסרטן השד ולשלוח נשים להבדק.

כן, מדי כמה חודשים צץ קמפיין לעידוד מודעות לסרטן השד. פעמים רבות הקמפיין הזה יהיה פרובוקטיבי, מיני, סקסיסטי, ופוגעני כלפי נשים שחלו בסרטן השד, נשים שעברו כריתה מונעת, נשים בכלל וכל קרוב משפחה של מי שחי עם המחלה או נפגע ממנה. גם גברים השתתפו פה ושם בצילומים, בעיקר בשביל הדאחקה.

אתגר הפחית (צילום: youtube)
אף אחד לא רוצה את הכסף שלכם | צילום: youtube

בכל אופן, מי שלקח אחריות על פיגוע הפייסבוק הזה הוא אדם בשם דני פרוסט, שמציג את עצמו כסוכן דוגמניות עירום ופורנו. לדבריו הוא עשה את זה כ"בדיחה" ולעג על אתגרי רשת אחרים (שעד כה למדנו שאכן ראויים ללעג), אבל לא התכוון כמובן ללעוג לסרטן. הוא טען גם שלא חשב שזה יתפוס תאוצה. באמת. צייד כשרונות פורנו חשב שעירום לא יתפוס באינטרנט. חביבי, או שאתה שקרן או במקצוע הלא נכון.

בפוסט עצבני בפייסבוק שלו הוא נוזף בקרן מחקר נגד סרטן שמסרבת לקבל את כספי התרומה שהצליח לגייס מהגולשים שלו ושולח את הקרן, מספר פעמים, ללכת להשתגל. הוא מסביר שבניגוד לכל קמפיין פרסומי מסורתי שזוכה להתעלמות, בזכות הבדיחה המקרית שלו מדברים על הפרובוקציה, ומעלים מודעות, וכל זאת בלי לשלם 18 אחוז לחברת יחסי ציבור, כפי שעושות עמותות אחרות. הוא מנכס לעצמו את העליה בתרומות מאז שהקמפיין יצא לדרך ואף דורש שקרן המחקר תחזיר לתורמים את כל הכסף שנתרם מאז. "מה שלא בסדר פה", הוא כותב "זה שאתם נותנים לערכים שאבד עליהם הקלח להפריע לתרומות לעזור לנשים שצריכות אותן".

אגב, כשאתם מצטלמים בעירום, לא באמת נתרם כסף לסרטן מהאוויר, וגם לא אם אתם "מעבירים את המייל/ווטסאפ הזה דחוף דחוף!!". אפשר פשוט למצוא עמותה שקרובה ללבכם ולתרום לה ישירות - ופשוט ללכת להבדק.

צ'רלי, אפשר לשחק בלהזיז עפרון בעצמנו?

טרנד שצמח לזמן קצר הוא אתגר צ'רלי צ'רלי. בשביל להשתתף באתגר צריך כמובן מצלמה וחשבון ברשת חברתית כלשהי. הציוד הנוסף הוא כמה עפרונות (המספר המדויק תלוי בגירסת האתגר), נייר והשלכה לפח של כל מה שאנחנו יודעים על פיזיקה ועל מדע קונבנציונאלי.

צ'ארלי צ'ארלי (צילום: יוטיוב)
אתגר הצ'ארלי צ'ארלי | צילום: יוטיוב

באתגר צריך לכתוב את המילים "כן" ו"לא" על הנייר, ולהניח את העפרונות אחד על השני בהצלבה. אחר כך, כמו בסיאנס, כאילו אנחנו דמויות בצ'יזבט של תנועת נוער בגיל 12, צריך לקרוא לצ'רלי, ולשאול אותו שאלות של כן ולא. העפרונות יזוזו בהתם לתשובה שצ'רלי נותן, ובהתאם לנשיפה הקלה של מישהו מהשחקנים שלוקח חלק במתיחה הזאת. אותו צ'ארלי אגב, הוא הוא איזה ילד שמת מזה שהאמין לשטויות לא מבוססות, והאתגר הוא לא להבהל, לא לצרוח כששום רוח רפאים לא באמת נכנסת לחדר.

בהמשך התברר גם ששוב, כמו במקרה ה"נשיקה הראשונה בין זרים", ולמעשה כמו הקידום של פרויקט המכשפה מבלייר, לפני תקופת הקמפיינים הויראלים, מדובר בשקר מוחלט. הפעם הוא נועד למכור לנו סרט אימה.

 



 

אתגר דלי הקרח ונגזרותיו

את דלי הקרח כנראה כולם זוכרים. בשביל לעודד מודעות למחלת ה-ALS, שפכו ידוענים וסתם בני תמותה קרח על עצמם. כל מי שעשה את זה אתגר שלושה חברים שלו לתרום לאגודות שעוסקות בחקר המחלה ובהטבה עם מי שחי איתה. האתגר גייס יותר מ-100 מיליון דולר.

מי שלא תרם היה צריך לשפוך על עצמו גם דלי מלא במי קרח. בחודש אוגוסט. קרח. בחודש אוגוסט. זה אתגר בערך כמו שעולם היורה זה סרט מרתק על דינוזאורים. בשנה הבאה - האתגר יהיה לשבת בג'קוזי ולשתות יין, ובשנה שלאחר מכן - לישון אחרי טיסה ארוכה.

אם אכן כל מי שביצע את האתגר, היה מאתגר שלושה אנשים חדשים והם היו פועלים כך וכן הלאה, זה היה צריך להגיע לכל אוכלוסית העולם בתוך פחות משלושה שבועות. האמינו לנו, נעזרנו במתמטיקאי ובבוגר מדעי המחשב. אבל חוץ מזה שלא מעט אנשים חיפפו בחוקים, הגיע טום קרוז ועשה את זה. ותכלס לעשות משהו אחריו זה כבר לא כזה מגניב.

 

לא לצחוק

אחד האתגרים הקשים ביותר שצמחו באינטרנט, ולא ברור אנשים עומדים בו. גם לזה כמובן יש כל מיני גירסאות, אבל בגדול, המטרה היא לראות דברים מצחיקים ולא לצחוק בכלל. אפשר להחזיק מים בפה ולנסות לא להתיז אותם. כאן אפשר לראות כמה אנשים שניסו את זה על עצמם.

 

בסרטון הבא, שצבר כבר שני מיליון צפיות בימים האחרונים גולש רדיט ליקט את הסרטונים הקצרים הכי מצחיקים שהמגיבים פרסמו לו. צפו בהם, צלמו את עצמכם ונסו לא לצחוק. אבל היי, אחרי שקראתם על סרטן, שפתיים נפוחות, רוחות רפאים אוכל לתינוקות שעושה בחילה ושקרים שכל האינטרנט מוכרת לכם. אז אולי האתגר לא יהיה כזה קשה.