היום, כשכולנו צופים בתכני וידאו דרך הרשת, יותר ויותר יוצרים עוברים ליצור תכנים ייעודיים לאתרי הווידאו, במקום לנסות ולזכות במשבצת יוקרתית (או מחויבת) באחד מערוצי הטלוויזיה. כדי לעודד את היצירות מהסוג הזה ולסייע ליוצריהן להעלות את רמתן חולקו אתמול ליוצרים בתחום למעלה ממאה אלף שקלים, במסגרת גמר תחרות "יוצרים ברשת".

התחרות נערכה ביזמת איגוד המפיקים בישראל ופורטל הווידאו יוטיוב, ובחסות משרד הכלכלה. התמודדו בה 150 קטעי וידאו קצרים על הזכות להפוך לסרטים או סדרות באורכים מלאים. 72 מתוכם עלו לשלב שני שבסופו נבחרו 22 סרטונים שהשתתפו אמש בגמר.

במקום הראשון (הסרטון למעלה), בפרס בסך 40,000 שקל ונסיעה ללונדון לצורך שהות באולפנים שהקימה יוטיוב עבור יוצרי וידאו באירופה, זכה היוצר עידו אמין. אמין יצר פיילוט לסדרת אנימציה בשם "עידו אמין מקשקש על...", המציגה את ציוריו בהשראת האזנה לחדשות בתקשורת המשודרת. השופטים הגדירו את הפורמט "שילוב בין פסקול מקורי לאיור בין קריקטורה מסורתית וחדשנות".

במקום השני, בפרס בסך 30,000 שקל, זכה עוזי מור, שיצר טריילר לסדרה בשם "לאגרז" (בכיכובה של עדי הימלבלוי). זוהי סדרת מד"ב-אקשן קומית המיועדת לערוץ משינימה ומספרת על יחידה סודית המגייסת גיימרים לניהול מלחמות בעולמות אחרים. השופטים ציינו לטובה את "העולם, השפה, ההפקה המושקעת והחיים העצמאיים שלה ברשת" (הטריילר הועלה למשינימה וזכה לכ-60,000 צפיות, יותר מכל שאר המתמודדים בתחרות יחד), וקראו לה "אופק של תקווה לחנונים הספונים בביתם, להפוך לגיבורים אמיתיים".

 

במקום השלישי, בפרס בסך 20,000 שקל, זכתה ענבל בראון על טריילר לסדרה בשם "ספות זרות". כפי שניתן להבין מהשם, הסדרה מבוססת על טרנד ה-Couch Surfing - שינה בבתי זרים בעת חופשות, בדרך כלל יחד עם בעלי הבית ולפעמים עם אורחים נוספים. השופטים אמרו כי לסדרה, שיוצרת בראון יחד עם דן ארז, יש מקוריות קומית ופוטנציאל בינלאומי.

 

שני פרסים נוספים שהוענקו, בסך 7,500 שקל כל אחד, היו פרס החדשנות לסדרה האינטראקטיבית "הוסטל" של עמרי רוט, המתארת את השתלשלות העלילה בהוסטל במשך השבוע לאחר רצח הבעלים כאשר הקהל יכול לבחור באיזה אזור לצפות, ופרס "הברקה מקומית" לסדרה "מחפשים שותף" של אורי מזעקי, הלועגת לשוק דירות השותפים הישראלי בכלל והתל אביבי בפרט.

בקטגוריית יצירות הסטודנטים, בפרס של 20,000 שקל וטיסה לאולפני יוטיוב בלונדון, זכה "מיקרוגל", ערוץ יוטיוב המציג מערכונים על עובדי משרד ושיחותיהם ההזויות בזמן ההמתנה לאוכל המתחמם במיקרוגל.