יגואר ומרצדס הורו לסוכנויות הפרסום שלהן להסיר פרסומות שלהן מיוטיוב ומאתרים נוספים, לאחר שהתגלה כי הן שימשו ככל הנראה למימון ארגוני טרור וגופים קיצוניים אחרים.

תחקיר של העיתון הבריטי טיימס, שפורסם ביום חמישי, גילה כי פרסומות לכמה מהחברות הגדולות בעולם מפרנסות ארגוני טרור, ניאו-נאצים ותנועות קיצוניות אחרות.

כך, למשל, פרסומות ליגואר לנד-רובר ומרצדס הוצגו לצד סרטון תמיכה בדאע"ש, שנצפה יותר מ-115,000 פעמים לפני שהוסר; פרסומת של הונדה הופיעה בסרטון של ארגון ניאו-נאצי בשם Combat 18; פרסומות לסוכנות מורשית של ניסן הוצגו בערוצי היוטיוב של המפלגה הבריטית הלאומית והליגה הבריטית להגנה - שני ארגוני ימין קיצוניים; פרסומות של סוני הגיעו לסרטון אנטישמי עם הכותרת "עורמת היהודים"; והחברות דיסני ודרופבוקס הציגו פרסומות באתר ששייך למטיפים מוסלמים שאחד מהם גורש מבריטניה והשני נדון בה למאסר עולם.

לפי הערכות, מעלי סרטונים ליוטיוב מרוויחים מהם בין 5 ל-10 דולרים לכל 1,000 צפיות - כך שהסרטון של דאע"ש, לדוגמה, הרוויח לפי ההערכות כ-874,000 דולר מתקציב הפרסום של יגואר ומרצדס.

בתגובה אמרה מרצדס לאתר The Drum, כי הורתה לסוכנויות הפרסום שלה לחסום את הצגת הפרסומות במקומות בלתי רצויים. לדבריה, היא דרשה מהן "לבדוק ובמקרה הצורך לעדכן" את הרשימה השחורה של מילות מפתח באתרים וכותרות סרטונים, לפיהן מוחלט לצד איזה תוכן לא להציג מודעות. "ביקשנו מהשותפים שלנו (...) לוודא שפרסום מוצג רק בהתאם להנחיות המפורטות שלנו".

יגואר נקטה בתגובה קשה עוד יותר, ועצרה לחלוטין את כל הפרסומות שלה ברשת בבריטניה. "יגואר לנד-רובר מודאגת מאוד מהדיווחים על כך שפרסומים שמציגים את המותג שלנו עשויים לפרנס כלי תקשורת קיצוניים או לא ראויים", מסרה החברה ל-Driving.co.uk. "זוהי השלכה לא מכוונת של טכנולוגיית אלגוריתם הנמצאת בשימוש במספר אתרי שיתוף וידאו. אנו לוקחים את המוניטין של המותגים שלנו ברצינות רבה, והחלטנו לעצור את כל פעילות הפרסום הדיגיטלית בבריטניה עד לחקירה נוספת שתבטיח לנו שנוכל להמשיך בבטחה".

התחקיר עורר תגובות קשות בבריטניה. חברי פרלמנט בריטים זימנו את אנשי יוטיוב לדיון דחוף, כדי להסביר איך עברו טרוריסטים את תהליך האישור שמבצעת החברה לפני שהיא מאפשרת ליוצר להרוויח כסף מהצגת פרסומות בסרטונים שלו. גוגל, מצידה, טענה שלפחות בחלק מהמקרים עליהם דיווח הטיימס הטרוריסטים כלל לא הרוויחו מהסרטונים, והפרסומות הוצגו בהם כדי לשלם תמלוגים למוזיקאים ששיריהם הושמעו בסרטונים ללא רשות.