חמש שנים אחרי שהצליחה לגייס 13 מיליון דולר, החברה שעומדת מאחורי ה-Coolest Cooler, הידועה כאחד הכישלונות הגדולים בקיקסטארטר, סוגרת רשמית את הפרויקט. מה הסיבה? לדבריו של ראיין גרפר, יוזם הפרויקט, הכל בגלל מלחמת הסחר עם סין, והעובדה שאין באפשרותם לעמוד במיסים הכבדים שעלו לאחרונה ל-25%. אלא שמאז גיוס הסכום, גרפר נתקל בקשיים ולא הצליח לספק את הסחורה לעשרות אלפים מהמשקיעים הראשונים.

גרפר הוא אמריקאי בן ה-40 שעיצב את Coolest, קולר מודרני שכולל כל מה שאפשר לפנטז לדחוף לתוך פיקניק: מיכל קירור, תאים לאחסון כלי אוכל, רמקול בלוטות', מטען לסמארטפונים, פותחן בקבוקים, בלנדר להכנת שייקים בשטח ואפילו תאורה פנימית. גרפר פתח קמפיין מימון המון לייצור הצידנית - אך לא הצליח לגייס את הסכום שביקש והפרויקט לא יצא לפועל. אחרי מסע בין פיקניקים ברחבי ארצות הברית הוא צבר קהל וקיבל פידבקים, והשיק את הפרויקט מחדש.

בפעם השניה, המיזם של גרפר זכה להצלחה מסחררת וגייס מעל 13 מיליון דולר - פי 265 מסכום המטרה שהציב (50,000 דולר) והסכום השני הגבוה ביותר שגויס באותה תקופה מגולשים באתרי מימון-המון (המקום הראשון היה Pebble Time, שעון חכם בעל מסך דיו אלקטרונית צבעוני). בסך הכל, הוזמנו 62,880 יחידות של המוצר.

בין השנים 2016-2017 נשלחו  רק כ-30 אלף יחידות ראשונות לרוכשים, בגלל קשיים של גרפר מול הספקים שלו. אך עשרות אלפים רבים עדיין חיכו למוצר. בשנת 2017 הורה בית המשפט לחברה לספק את המוצר לכולם עד תחילת 2020 - או לתת פיצוי בסך 20 דולר בלבד (מתוך 200 דולר ששילמו כהשקעה בפרויקט). כעת, מסתבר זה אכן מה שיקרה: "בחמש השנים שחלפו מאז המימון של הפרויקט נקטנו צעדים על מנת לעזור ליוצרים להיות שקופים יותר עם התומכים", אמר גרפר.