אחת השיטות של ארגוני טרור לגייס צעירים היא לפרסם סרטוני הסברה והסתה שקוראים להם להצטרף למאבקם. אך בשבועות הקרובים, מי שינסה להגיע לחומרים כאלה, יקבל דווקא סרטונים שקוראים לו לחזור למוטב ומסבירים לו למה מדובר בארגוני טרור ולא בלוחמי חופש.

מוקדם יותר השנה מפרסמים התחילו לנטוש את יוטיוב לאחר שגילו שהפרסומות שלהם מוצמדות לתוכן שמסית לטרור, והכסף שהם משלמים ליוטיוב מגיע גם למפעילי הערוצים הללו - ולמעשה מממן טרור. יוטיוב הודיעה על מספר צעדים למלחמה בתופעה - וביניהם כזה שיפנה דווקא למחבלים בפוטנציה.

אם מישהו יצלול לאתר הווידאו ויתחיל לחפש תוכן כזה במילות חיפוש מסויימות, ביוטיוב יפנו אותו לסרטוני ההסברה נגד טרור, שמפרקים ומפריכים את המיתולוגיה של הארגונים. ביוטיוב אומרים שחומרי ההסברה הללו יכולים לסייע לשנות את דעתם של אלה שנמצאים בסכנת הקצנה.

מילות החיפוש עצמן לא פורסמו, אך ביוטיוב אומרים שהן מבוססות על מחקר, וכי הן יתעדכנו באופן תדיר באמצעות בינה מלאכותית, ויהיו לא רק באנגלית. במקביל, יעבדו ביוטיוב עם ארגונים שונים ליצור חומרי הסברה.

ומה עוד?

בטור שפרסם בעיתון פייננשל טיימס לפני כחודש כתב קנט ווקר, יועץ משפטי בכיר בגוגל, כי "בעוד אנו ואחרים עבדנו במשך שנים כדי לזהות ולהסיר תוכן המפר את מדיניותנו, האמת המרה היא שאנחנו כתעשייה מוכרחים להכיר בכך שצריך להיעשות יותר".

הוא גילה כי החברה עובדת בשני מישורים כדי לענות לתלונות מצד מפרסמים וממשלות, כגון ממשלת בריטניה שמפנה אל גוגל ופייסבוק את מירב הביקורת על גל הפיגועים בשטחה: מצד אחד, היא עובדת על כלי אינטליגנציה מלאכותית שיוכלו לזהות תכנים לא רצויים בתוך סרטונים, ומצד שני שוכרת עוד צנזורים אנושיים לסייע בכך. הוא ציין כי החברה מתכוונת לא רק להסיר יותר סרטונים, אלא גם להיות אגרסיבית יותר בהגבלת סרטונים שיוחלט לא להסיר, על ידי חסימתם לגולשים המבקשים סינון והוספת אזהרות צפייה. מצד שני, הוא הבהיר שלעולם לא ניתן יהיה לחסום 100% מהתוכן הבעייתי.