האם פייסבוק צריכה להרוויח כסף מפרסום של מודעות פוליטיות, גם כאשר הן תעמולת בחירות ברורה שלפעמים חוטאת לאמת? נדמה שזה הנושא החם ביותר כעת, בעוד ארצות הברית נכנסת אוטוטו לשנת בחירות. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, סבורה שכן, ואין לה שום בעיה לומר את זה בפומבי, למרות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה שנחשפה לפני שנתיים והביכה את פייסבוק על מעורבתה בפוליטיקה.

"אנחנו לא מוכרים מודעות פוליטיות בגלל הכסף", הבהירה בכנס של עיתון ואניטי פייר, "בואו נתחיל בזה. מדובר בחלק מאוד מאוד קטן מההכנסות שלנו. אנחנו מוכרים מודעות פוליטיות משום שאנחנו מאמינים שהם חלק מהשיח הפוליטי. כשמסתכלים על זה לאורך זמן, האנשים שהרוויחו הכי הרבה מהיכולת להריץ מודעות הם אנשים שלא מסוקרים באמצעי התקשורת כך שהם לא יכולים להפיץ את המסרים שלהם".

יחד עם זאת, סנדברג הודתה מרצון כי המדיניות הרשמית של פייסבוק מסירה מודעות שמכילות שנאה או ביריונות – אך לא מודעות שמכילות שקרים או מידע כוזב. "זה המחיר של חופש הדיבור", הצטדקה, "זה אומר לקבל את כל היופי וגם את הכיעור שבאנושות... אנחנו נילחם בדברים הרעים אבל נשמור על הדברים הטובים".

בנוסף חשפה סטטיסטיקה פנימית לפיה גולשי פייסבוק נתקלים במקורות חדשותיים שמספקים להם זווית ראיה אלטרנטיבית "בסביבות 26 אחוזים מהפעמים", ולטענתה מדובר בהוכחה לכך שפייסבוק מרחיבה את נקודות המבט של גולשיה במקום לצמצם אותה.

במקביל לכך חוטף מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, ביקורת בעקבות דבריו בשבוע שעבר באוניברסיטת ג'ורג'טאון. צוקרברג בין היתר קשר בין המצאת פייסבוק להתנגדות למלחמה בעירק שהתחוללה כשלמד בהארוורד באותה העת, אך מתברר שזה לא בהכרח מדויק, כנראה.

הסנטור הדמוקרטי מאריזונה, רובן גאלגו, צייץ בתגובה לדבריו - "הייתי בהארוורד עם מארק ואחד הראשונים שפתח חשבון פייסבוק. הייתי המילואימניק היחיד בקמפוס באותה התקופה, והייתי מודע לוויכוח על המלחמה, וזה בכלל לא קרוב לאמת. פייסבוק נוצר כדי להיות גירסה נקייה וקלה יותר של מייספייס המבוססת על תמונות המחזור שלנו".
"הוא משכתב את ההיסטוריה כדי שהיא תיתן לו תירוץ לפקח על עצמו", הוסיף גאלגו בראיון לוושינגטון פוסט, "זה לא נכון. זה פשוט לא נכון".