מפלגת הליכוד משקיעה בפרסום בפייסבוק הרבה יותר מכל כל מפלגה אחרת. ייתכן שהיא משקיעה אפילו יותר מכל המערכת הפוליטית ביחד. הבדיקה של נקסט בנתונים שפייסבוק מספקת מעלה שהליכוד רכש רק בשלושת השבועות האחרונים 30-70 מיליון חשיפות לקמפיינים שלו בפייסבוק, בהשקעה שנעה בין 1.2-4.5 מיליון שקלים. אין אף מפלגה שמתקרבת להיקף כזה של חשיפה והשקעה.

ההשקעה נמדדה בעזרת צירוף הנתונים משני העמודים המרכזיים שמפעילה המפלגה - העמוד האישי של בנימין נתניהו ושל מפלגת הליכוד. פה התגלה נתון מעניין נוסף - רוב הקמפיינים שהמפלגה מימנה בשני העמודים הללו בפייסבוק (29 מתוך 52 קמפיינים) עסקו בהשמצת המתחרים מכחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, והפחדה מפני התוצאות הבחירה בהם.

מסרים בסגנון "בני גנץ איבד את זה, הוא מבוהל וחלש", "פרנואיד ומבולבל שקורס תחת הלחץ", וגם "לפיד וגנץ כבר סיכמו על הקמת ממשלת שמאל עם מרצ, העבודה ובתמיכת המפלגות הערביות" - זכו להשקעה ולקידום בהיקפים של לפחות חצי מיליון שקל מצד מפלגת הליכוד. הנתונים מתייחסים רק לשלושת השבועות האחרונים, ורק לקמפיינים רשמיים שמזוהים רשמית עם המפלגה.

נקסט בדקה את כל תקציבי הפרסום של המפלגות המרכזיות בפייסבוק מאז ה-18 במרץ - היום שבו פייסבוק החלה לאכוף את האיסור על מפלגות לפרסם מודעות בלי להזדהות פוליטית. איש הדיגיטל ירין לידור אסף את כל הקמפיינים שהריצו המפלגות בתשלום וסכם את היקפי ההשקעה בשקלים. פייסבוק אינה נותנת מספרים מדוייקים אלא טווחים גדולים (למשל, שמפלגה כלשהי השקיעה בקמפיין כלשהו 10-50 אלף שקל). כך מתקבל טווח גדול יחסית שבתוכו יכול לנוע היקף ההשקעה, ואת הטווחים הללו סכמנו בנפרד עבור כל מפלגה.

ועדיין, הבדלי המגמות בין ההשקעות של המפלגות הגדולות ברורים מאוד  - כמו גם ההבדלים בסוג הפרסום - חיובי (על עצמך) או שלילי (על המתחרים). יודגש, כי לא מדובר ב"בוטים" או ב"פייקים" - אלא בסיכום הקמפיינים הרשמיים והגלויים שהמפלגות רוכשות ומפרסמות בעמודיהן הרשמיים, וניתנות למעקב באמצעות כלי השקיפות שהנהיגה פייסבוק במערכת הבחירות הנוכחית בישראל ובמדינות אחרות.

מפלגת כחול לבן מפרסמת הרבה פחות מהליכוד. היקף ההשקעה שלה בשלושת השבועות האחרונים נע בין 400,000 שקל ועד 1.7 מיליון. מתוך כ-120 קמפיינים שהריצה המפלגה בעמוד הראשי ובעמודי ארבעת המנהיגים שלה, כ-20 עסקו בביקורת שלילית על נתניהו ("אחרי 13 שנה בשלטון ביבי שכח שהעיקר הבריאות", "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות", "נתניהו פגע בכוח ההרתעה של צה״ל") אבל 80% מהקמפיינים של כחול לבן עסקו במסרים של כחול לבן עצמה, ולשם הופנה עיקר המימון.

העבודה השקיעה 250-900 אלף שקלים בפייסבוק, הימין החדש ומרצ השקיעו כל אחת בין 100 ל-500 אלף שקל לערך.

הליכוד לא נמסרה תגובה.