סקר חדש שערכה חברת 'האינדקס לשביעות רצון הלקוח האמריקאי' חושף נתונים מעניינים: פייסבוק היא חברת המדיה החברתית השנואה ביותר, עם האחוז הגבוה ביותר של משתמשים לא מרוצים.

הסקר נערך בשיתוף פעולה עם חברת  ForeSee המתמחה בניתוח נתונים של חווית לקוח והוא בדק שביעות רצון של הגולשים בשלושה תחומים:  מדיה חברתית, חיפוש באינטרנט וחברות חדשות.

"הלקוחות הראו כי עד עכשיו הם היו מוכנים לסבול חווית משתמש גרועה כדי להנות מהיתרונות שפייסבוק מספקת", כתוב בסיכום התוצאות.

650 דפים כבר הוסרו (צילום: חדשות 2)
750 מיליון לקוחות לא מרוצים. פייסבוק | צילום: חדשות 2

החברה של צוקרברג קיבלה 64 נקודות על ציר של 100, תוצאה המעמידה אותה בתחתית סולם הדירוג של החברות הפרטיות ובאותו מקום כמו חברות תעופה והכבלים. שתי תעשיות שתמיד מקבלות ציון נמוך מאוד בשביעות רצון לקוח", על פי הסקר.

לעומת פייסבוק, מי שהציגה ציון גבוה של 77 נקודות היא האנציקלופדיה החברתית, ויקיפדיה: "ויקיפדיה מספקת את המשתמשים יותר מכל אתרי המדיה החברתית ומבין כל האתרים המספקים חדשות ומידע.

כמו בגוגל, ממשק המשתמש בוויקיפדיה נשאר עקבי במהלך השנים והעמדה שלה בנוגע לפעילות ללא רווח שמרה על כך שהיא לא התמסחרה כמו הרבה אתרים חברתיים אחרים", הסביר קלאס פורנל מייסד האינדקס לאתר inc.com

בסקר נבדקו אתרים נוספים כמו יוטיוב שזכה לציון 73 ומייספייס שזכתה לציון זהה לפייסבוק. "מחלוקות סביב נושאי פרטיות, שינויים תכופים בממשק המשתמש ומסחור מואץ, הם שהציבו את הרשתות החברתיות ברמת שביעות רצון נמוכה יותר מאתרים אחרים, ותעשיות עם ביצועים גרועים יותר כמו חברות תעופה וטלוויזיה (שניהן עם ציון 66)", מסכם פורנל.

מתוך חברות החיפוש זכתה גוגל לתוצאה הגבוהה ביותר עם ציון 80, בינג של מיקרוסופט הופיע בפעם הראשונה עם 77 ואחריהם דורגו יאהו עם 76 נקודות, AOL עם 74 ו-ASK עם ציון 73. 

לפי מומחי מדיה חברתית הגורם העיקרי לתוצאה ה"גרועה" של פייסבוק הוא שבתקופה האחרונה קברניטי הרשת החברתית ובראשם מארק צוקרברג השקיעו את מרבית המאמצים במסחור האתר עם פרסומות, הנפקת מניות וניסיונות להיכנס לסין והזניחו את רצונותיהם של 750 מיליון הלקוחות שלהם.

גם מועד פרסום הדוח הוא מכה לתדמיתה של פייסבוק, במיוחד בשעה שהרשת החברתית החדשה של גוגל, גוגל פלוס, זוכה למחמאות רבות.

עם זאת, יש סבירות גבוהה כי דווקא התחרות עם גוגל+ תשפיע לטובה על פייסבוק שתשקיע מאמצים בשיפור חווית המשתמש, כפי שעשתה לאחרונה עם השקת וידאו צ'ט, אפליקציית פייסבוק לכל טלפון נייד ושינויים אחרים מזעריים יותר.

>>  בואו להציץ למשרדים הראשיים של פייסבוק, כולל וידאו ותמונות

>> וגם: פיפה מידלטון השתתפה בכוכב נולד?