גוגל, פייסבוק וענקיות האינטרנט האחרות מתמודדות עם תוכן פוגעני ועם פייק ניוז. כעת אם לא ידאגו להסיר אותו, הן תשלמנה קנס של עד 50 מיליון אירו בגרמניה, בעקבות חוק שנחקק במדינה

פייסבוק היא מקור חדשותי גדול לאנשים בני 18-24. חשוב לנקות את הפייק ניוז מפייסבוק. איך אפשר לעשות את זה? הגרמנים כבר הרבה זמן מנהלים מאבק בפייק ניוז והסתה. לפי גרמניה, גוגל ופייסבוק אחראיות על התוכן, לא רק הגולשים.

ישנם, למשל, אתרים שמתחזים לאתרי חדשות רציניים ובאופן שיטתי מפרסמים שטויות ומקדמים אותן. לקראת הבחירות האחרונות בארצות הברית, התברר כי 17 מתוך 20 הידיעות הפופולריות היו חדשות מזוייפות שהופצו בכוונה בשביל להטות את דעת הקהל, ובהן הידיעה השקרית על רשת פדופיליה של הילרי קלינטון.

כרגע יש מנגנונים של דיווח של הגולשים, אבל זה לא עובד מספיק טוב ומספיק מהר, ובגרמניה דורשים שיעיפו תוכן בעייתי בתוך 24 שעות.

בשבוע האחרון, פייסבוק העלתה כלי שמאפשר לסמן על חדשות אם הן נכונות ובדוקות, ואילו גוגל העלתה תצורה חדשה לעמוד החיפוש שלה. אם מחפשים משהו שנוי במחלוקת, יופיעו למעלה ידיעות בדוקות, או סימון אם הידיעה נכונה או שגויה. החברות הבינו שההפצה של תוכן כזה פוגע בהן.