את ווינדוס 7 האהובה שלכם זה כבר לא יחזיר, אבל אולי לפחות ינחם אתכם לדעת שמיקרוסופט מבינה שהאופן האלים כמעט, בו דחפה למחשבים ברחבי העולם את השדרוג החינמי לווינדוס 10, היה חצייה של קווים אדומים.

במהלך ראיון לסיכום השנה בפודקאסט Windows Weekly, הודה מנהל השיווק בחברה, כריס קַפּוֹסֶלַה, כי הבחירה של מיקרוסופט להתקין את העדכון באופן אוטומטי לכל מי שלא נכנס לחלון ההגדרות כדי לבטל את האפשרות היתה "התנהגות אגרסיבית מדי".

"אנחנו יודעים שאנחנו רוצים שאנשים יריצו את ווינדוס 10 מטעמי אבטחה וכולי, אבל למצוא את האיזון העדין ולא לעבור את הגבול לאגרסיביות-יתר הוא משהו שניסינו, ובחלק גדול של השנה אני חושב שהצלחנו", הוא אמר לפול ת'רוט ומרי ג'ו פולי, מגישי הפודקאסט ושני כתבי הטכנולוגיה המקורבים ביותר למיקרוסופט. "אבל היה רגע מסוים שבו ה-X האדום, שבדרך כלל אומר 'בטל', לא עשה את זה, ותוך שעתיים הבנו שהלכנו רחוק מדי, ואז כמובן לקח לנו קצת זמן להוציא עדכון ששינה את ההתנהגות הזו, והשבועיים האלה היו כואבים ובבירור נקודת שפל עבורנו".

כזכור, ווינדוס 10, שהושקה לפני כשנה וחצי, הוצעה כשדרוג חינם למשך שנה - אך למיקרוסופט, בניגוד לחברות אחרות שמציעות דברים חינם לזמן מוגבל, לא היו שום כוונות לתת לאנשים לשכוח לשדרג לפני תוך המבצע. תחילה היא התקינה לכל משתמשי ווינדוס 7 ומעלה תוכנה שהקפיצה הודעות מעצבנות על האפשרות לשדרג חינם, לאחרר מכן היא התחילה להוריד את העדכון בלי לשאול ורק חיכתה שתלחצו בטעות אוקיי בחלון ששואל האם לשדרג,, ולבסוף התקינה את השדרוג גם אם ניסיתם לצאת מחלון הצעת השדרוג. בעקבות כך תבעו אותה כמה אנשים, ולפחות אחת מהם קיבלה ממיקרוסופט 10,000 דולר כפיצוי על הנזקים שנגרמו לה מהשדרוג.

את החצי-התנצלות על ההתנהגות הזו סיפק קפוסלה כתשובה לשאלתו של ת'רוט אילו דברים הוא חושב שעל מיקרוסופט היה לעשות אחרת או לא לעשות כלל בשנה האחרונה.

הדבר השני שציין קפוסלה כרגע שפל של מיקרוסופט ב-2016 היה "מכירת עסקי הטלפונים הטפשים ומצבנו הנוכחי בטלפונים, שהוא מצב מאוד קשה (...) זו היתה ההחלטה הנכונה עבורנו, אבל עדיין החלטה קשה מאוד". קפוסלה התכוון למכירת חטיבת הטלפונים של נוקיה, אותה רכשה מיקרוסופט ב-2013 ב-7.2 מיליארד דולר כדי להפוך ליצרנית סמארטפונים, ומכרה השנה זמן קצר לאחר סיום השנתיים במהלכן מותר היה לה להשתמש בשם המותג של נוקיה.