משהו טוב עובר על מיקרוספט בשנים האחרונות, או ליתר דיוק בשנתיים וחצי מאז מינויו של סאטיה נאדלה למנכ"ל בפברואר 2014. אחרי לא מעט שנים של נמנמת, החברה האפרורית סוף סוף הוכיחה שהיא די מגניבה, עם מוצרים כמו משקפי המציאות הרבודה הולולנס ומחשבי ה-Surface. יחד עם זאת, בתחום הסמארטפונים היא טרם הצליחה להתרומם. היא אמנם לא מוותרת וממשיכה לייצר מכשירים, אבל בסופו של דבר – נתח השוק שלה זעיר. גם את זה נאדלה רוצה לשנות.

בראיון עם ה-Financial Review האוסטרלי ציין נאדלה כי החברה תמשיך לקחת חלק בשוק המובייל, אבל לאו דווקא לפי הקו שהוגדר על ידי היצרניות המובילות כיום. מנגד, החברה רוצה להציע משהו ייחודי, מכשיר שיביא משהו אחר לשולחן. מטרת העל שלה היא בסופו של דבר להציג את הסמארטפון האולטימטיבי. "אנחנו לא רוצים להיות מונעים רק מקנאה במה שיש לאחרים, שכן השאלה היא, מה אנחנו יכולים להביא?", אמר נאדלה בראיון.

עוד ב-Geektime:
פי 2 מווייז: Hola הישראלית חוגגת 100 מיליון משתמשים
המחשב ההיברידי שרוצה להרוג את זה של מיקרוסופט הוא להיט

לפני כחודשיים פרסמה מיקרוסופט את סיכומי הרבעון האחרון שלה, שהסתיים בספטמבר. לא הצלחנו למצוא בדו"ח התייחסות לכמות מכשירי הלומיה שהחברה מכרה, אך מה שכן, הרווחים ממכירת הסמארטפונים ירדו ב-72% (לאחר שגם ברבעון הקודם הוצגו בתחום זה ירידות של 71%).

לאור הנתונים, יהיה בהחלט מעניין לראות האם ומה מתכננת לנו החברה. לא מעט מבקרים קראו למיקרוסופט להרים ידיים, לוותר ולהתמקד במה שהיא יודעת לעשות טוב יותר. כנראה שכל אותם מבקרים דווקא מדרבנים את החברה להוכיח את עצמה. מה שבטוח הוא שמבחינת המומנטום, בהחלט יתכן שאם מיקרוסופט תשיק בקרוב סמארטפון חדש מתוצרתה, יש לו פוטנציאל גדול להצליח.

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime