צופי סופרבול ברחבי העולם ובארה"ב בפרט ציפו מראש שהפרסומות באירוע המושקע יהיו גם הן מושקעות, מעניינות ואפילו יכילו מסרים פוליטיים נגד הנשיא הטרי. מה שהם לא ציפו לו הוא שדווקא אחת הפרסומות הפחות מושקעות תמשוך את מירב תשומת הלב.

הפרסומת שהצליחה למשוך את תשומת הלב היא זו של גוגל. בניגוד לחברות אחרות, גוגל לא שידרה פרסומת בשידור חי, לא ריגשה עם סיפור קורע לב, לא שכרה מגה-כוכבים ולא השקיעה באפקטים. הפרסומת שלה אפילו לא הופקה במיוחד לאירוע, והיתה שידור חוזר של פרסומת שעלתה כבר ליוטיוב ב-4 באוקטובר, מייד עם חשיפת המכשיר שאותו היא מציגה - הרמקול הביתי החכם גוגל הום.

אז נכון, הפרסומת לא רעה בכלל (אנחנו בעד כל פרסומת שברקע שלה מתנגן Take Me Home, Country Roads של ג'ון דנבר), וזכתה ללא מעט תשומת לב בזכות הדגש שלה על גיוון - נראים בה יהודים אורתודוקסים, הומואים, מהגרים לטינים, שחורי עור, ילדים וקשישים. אבל מה שהצופים לא ישכחו הוא דווקא מה שגוגל לא התכוונה שיקרה: אלפי מכשירי גוגל הום שכבר נמצאים בבתים פחות אהבו את הפרסומת.

מרגע שידור הפרסומת החלו לעלות לטוויטר המוני ציוצים מגולשים שדיווחו שהפקודות שנשמעו מפי השחקנים על המסך והתחילו במילות הקוד "אוקיי גוגל" גרמו למכשירים שלהם להגיב, וברוב המקרים בבלבול, בשל רעש הרקע בפרסומת או הקצב בו נורו עוד ועוד פקודות שהמכשירים בעולם האמיתי לא באמת מסוגלים להתמוד איתן ברצף.

ניקול ליטלטיילור: "הפרסומת הזו לגוגל הום גרמה לגוגל הום שלי להשתגע. תודה גוגל".


שאנון טרוצו: "פרסומות הסופרבול לגוגל הום מבלבלות לנו את הגוגל הום".


דייב מאטר: "הפרסומת לגוגל הום הדליקה את הגוגל הום שלי. היא האדם היחיד בבית שמקשיב".


ג'ארד פלדמן: "הטריילר הזה לגוגל הום גרם לגוגל הום שלי להשתגע".


ביל רג'וסקי: "הפרסומת של גוגל הום כל הזמן הדליקה את שלי! הם צריכים להירגע עם כל ה'אוקיי גוגל'".


טרישיה מילפורד: "הדבר הכי מגניב בפרסומת הגוגל הום בסופרבול הוא כשהגוגל הום שלנו דיבר חזרה".


ג'יימס תומאס: "גוגל הום אמר לטלוויזיה 'מצטער, לא הבנתי' בתגובה לפרסומת לגוגל הום בסופרבול. זה עדיין לא מושלם".


מלאני: "כשהגוגל הום שלך לא מפסיק לענות לאנשים בפרסומות לגוגל הום!"


אנדרו ברגר: "אני אוהב את הגוגל הום שלנו אבל הלוואי שהם היו מאפשרים מילות הפעלה מותאמות כדי למנוע ממנו להידלק (סתם). הוא השתגע בזמן פרסומת הסופרבול שלהם".


נלסון טחדה: "גם הגוגל הום שלכם הפעיל את עצמו במהלך הפרסומת של גוגל? מה לעזאזל?"


גם גולשים שלא קנו את המכשיר דיווחו שסבלו מהשפעות הלוואי של הפרסומת, כאשר מכשירי הנקסוס שלהם, שתומכים גם הם בפקודה הקולית "אוקיי גוגל", ניסו להקשיב ולמלא את פקודות השחקנים.

זו אינה הפעם הראשונה בה שידור טלוויזיוני של פקודות קוליות גורם לעוזרות הקוליות שעליהן מדובר להגיב. בחודש שעבר דיווחו צופים רבים בארה"ב כי כתבה ששודרה בטלוויזיה גרמה לעוזרות קוליות מסוג אמזון אקו להזמין בתי בובות. הסיבה היתה שידור כתבה שבה הודגם כיצד העוזרת הזמינה לביתם של בעליה בית בובת בעקבות שאלה של ביתם "את יכולה להביא לי בית בובות?". כמובן שהפקודה המלאה הושמעה שם - ונשמעה על ידי מכשירים דומים אצל הצופים.