עכשיו זה סופי - מאבק ההורים נגד "אפל" הצליח: חברת הטכנולוגיה תחזיר ללקוחותיה ברחבי העולם לפחות 32.5 מיליון דולר, זאת לאחר שהיא חייבה את ההורים על אפליקציות שרכשו ילדיהם ללא הסכמתם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי תנאי ההסדר, שפורסם על ידי נציבות הסחר הפדרלית בארצות הברית, אפל תידרש לשנות את שיטות החיוב שלה כדי לוודא שהיא מקבלת את ההסכמה מהצרכנים לפני שהם מבצעים רכישת אפליקציות לטלפונים הניידים שלהם.

"בין אם אתה עושה עסקים בזירה הסלולרית או בקניון במורד הרחוב, ההגנה על הצרכן היא דבר בסיסי", אמרה יושבת ראש נציבות הסחר הפדרלית, אדית רמירז. "אתה לא יכול לחייב צרכנים על מוצרים שהם אינם רכשו".

מנכ"ל "אפל": "לא הוגן לתבוע על נושא שכבר הוסדר"

לטענת רמירז, ילדים מבזבזים מיליונים של דולרים ללא ידיעת הוריהם. לדבריה, נציבות הסחר הפדרלית קיבלה עד כה עשרות אלפי פניות מצד הורים שילדיהם רכשו באמצעות אפליקציות שונות.

מנכ"ל אפל טים קוק (צילום: רויטרס)
"לא מרגיש נכון". טים קוק | צילום: רויטרס

בחוזר שפרסם מנכ"ל אפל טים קוק לעובדי החברה, התייחס קוק להסדר התשלום, וטען כי החברה כבר שילמה בחודש יוני האחרון כ-100 מיליון דולר להורים שילדיהם ביצעו רכישות בלתי מורשות.

"זה לא מרגיש נכון שתובעים אותנו על דבר שכבר יושב והוסדר", כתב קוק לעובדי "אפל". "עם זאת, משום שדרישות נציבות הסחר הפדרלית תואמות את המהלכים שתכננו לבצע ממילא, החלטתי להסכים להסדר ולהימנע ממאבק משפטי ממושך".