פעם בכמה שנים מכריזה אפל על "המצאה מחדש" של מוצר אחר: ב-2001 היא המציאה מחדש את נגן המוזיקה וקראה לו אייפוד, ב-2003 היא המציאה מחדש את חנות המוזיקה וקרה לה אייטיונז, ב-2007 היא המציאה מחדש את הטלפון וקראה לו אייפון, ב-2010 היא המציאה מחדש את מחשב הלוח וקראה לו אייפד וב-2014 היא המציאה מחדש את השעון וקראה לו אייווטש. סליחה, אפל ווטש. ועכשיו זה רשמי: המוצר הבא, או הבא אחריו, שאפל הולכת להמציא מחדש הוא המכונית. את השם אנחנו מזמינים אתכם לנחש לבד.

השבוע הודיע משרד התחבורה בקליפורניה כי העניק לאפל היתר לעריכת מבחנים במכוניות אוטונומיות. בשלב הראשון הותר לחברה להעלות על כבישי המדינה 3 מכוניות לקסוס בהן התקינה מערכות נהיגה אוטונומיות - אך בכל מכונית כזו חייבים לשבת שני נהגים בזמן הנסיעה.

הכניסה של אפל לתחום המכוניות האוטונומיות לא מפליאה: שמועות על "פרויקט טיטאן" לפיתוח מכוניות אוטונומיות בחברה מסתובבות כבר כשנתיים, וכמעט כל חברה אחרת בעלת נגיעה ישירה או עקיפה לתחום הראייה הממוחשבת והאינטליגנציה המלאכותית כבר נכנסה לתחום. בין החברות שמתחרות באפל על פיתוח חזון המוכניות האוטונומיות ניתן למנות את גוגל, טסלה, פורד, מרצדס, פולקסוואגן, מובילאיי שנרכשה על ידי אינטל, אובר שקנתה את Otto, ג'נרל מוטורס שקנתה את Cruise Automation, סמסונג שקנתה את Harman ואפילו ענקית שבבי הגרפיקה nVidia.

לפי הערכה של קבוצת הייעוץ בוסטון, לקפיצה ההמונית של חברות טכנולוגיה לתחום הרכב יש סיבה טובה: שוק המכוניות האוטונומיות יהיה שווה 42 מיליארד דולר עד 2025 ו-77 מיליארד דולר עד 2035. עם זאת, אף אחת מהחברות הרבות המנסות להיות החלוצות בתחום לא צפויה להשיק מכונית כזו לקהל הרחב לפני 2020.