במקום להסתכל על הילדים שלכם מזיזים אצבעות על מסך קטן כדי שהדמויות שעליו ירוצו, יקפצו ויעשו כל מיני דברים מגניבים - למה שלא תשלחו אותם לעשות את הדברים האלה במציאות? המצאה ישראלית חדשה שמנסה לעודד משחקים כאלה זכתה בשבוע שעבר בפרס החדשנות בתחרות סטארטאפים עולמית בתחום הטכנולוגיה החינוכית שנערכה בלונדון.

עו"ד חן לב, ממייסדי Storybot, מספר לנו שהוא ושני חברי ילדות נוספים הקימו את החברה כדי ליצור משחק שיצליח למשוך את הילדים של דור המסכים החוצה מהמחשב והסמארטפון וחזרה לעולם האמיתי. הכלי שלהם הוא כדור - המשחק הבסיסי ביותר של ילדי הדורות הקודמים. אלא שכדור ה-Storybot הוא חכם ומחבר בין העולם הפיזי לדיגיטלי, כפי שמתחייב מכל משחק במאה ה-21. יש בו רמקול, שדרכו הוא מדבר על הילד, וחיישנים שמאפשרים לו לזהות את התנועות של הילד ולהגיב אליהן.

הכדור מעודד את הילדים לרוץ, לקפוץ ולעשות פעולות אחרות בעזרת מין סיפורים אינטראקטיביים שנשמעים דרך הרמקול. הסיפורים יכולים לעודד סוגים שונים של משחקים ופעילויות חינוכיות, וכעת עובדים ברחבי העולם על תכנים לכדורים האלה.

באפריל יעלה קמפיין מימון המון לכדורים באתר אינדיגוגו, כאשר מחירו של כל כדור הוא 50 דולר ומחיר "סקינים" - שכבות ציפוי שמוסיפות לכדור "פרצופים" שונים - 10 דולר, וזמן האספקה הוא עד סוף השנה.

בינתיים, כאמור, זכתה החברה בתחרות בלונדון שמאורגנת בשיתוף פעולה בריטי-ישראלי והשתתפו בה מאות סטארטאפים מ-70 מדינות. הפרס הראשון היה 50,000 דולר. במקביל, בארץ משתתפת החברה במחזור החמישי של מאיץ הסטארטאפים mindCET מייסודו של מט"ח.