ג'ייסון קלקניס, יזם ואנג'ל (צילום: פליקר)
ג'ייסון קלקניס, יזם ואנג'ל | צילום: פליקר
אבי זולטי, יזם הייטק צעיר המתגורר בקליפורניה וככל הנראה בעל שורשים משפחתיים בישראל, עומד בליבה של סערה זוטא בארה"ב לאחר שפרץ לתיבה הקולית של הטלפון של המשקיע מלאך האמריקאי הנודע ג'ייסון קלקניס, בתקווה שהתעלול יסייע לו לגייס ממנו מימון לחברת הסטארט אפ שלו.  

"היי חבר'ה, כנסו לאתר שלנו"

זולטי (בן 22), המייסד של סטארט אפ השכרת הרכב Skurt, פרץ לתיבה הקולית של קלקניס והחליף את ההודעה המוקלטת ששומעים המתקשרים בהודעה משלו: "היי חבר'ה, שאלנו באופן זמני את התיבה הקולית של ג'ייסון קלקניס. אם אתם רוצים לבדוק על מה אנחנו עובדים עכשיו כנסו לאתר שלנו skurt.co. ג'ייסון, מקווים שלא נעלבת, אנחנו מעריצים גדולים שלך".

זולטי, המעיד על עצמו בחשבון שלו בלינקדאין כי הוא דובר עברית בסיסית וכי למד בבית ספר תיכון יהודי, פירסם פוסט באתר הבלוגים Medium בו תיאר את הרקע לביצוע תעלול השיווק - אולם מחק את הפוסט בהמשך. "כל חיי התמקדתי בשימוש בשיטות חדשניות וניסיוניות לקידום רעיונות", כתב זולטי בפוסט. "לכן, כאשר החלטנו על סבב גיוס חדש לחברת הסטארט אפ שלנו, ידענו שנצטרך לעשות משהו מיוחד אם אנחנו רוצים למשוך תשומת לב".

תגובתו הראשונית של קלקניס לפריצה היתה מופתעת. "טירוף. מישהו פרץ לתיבה הקולית שלי והחליף את ההודעה שלי למתקשרים בניסיון לשכנע אותי להשקיע", צייץ קלקניס בחשבון שלו בטוויטר. בהמשך, לאחר תכתובת מיילים בין השניים, פירסם זולטי סדרה של התנצלויות בחשבון טוויטר שלו.  

"עשיתי טעות והרעיון שלי למצגת משעשעת הרחיק לכת קצת יותר מדי. אני מתנצל מעומק לבי", צייץ זולטי. "חשבתי שה'פריצה' תהיה אפשרות מצוינת לפתוח בשיחה, אבל בסופו של דבר ממש גרמתי לג'ייסון דאגה - אז שוב, אני מתנצל".

בתגובה פירסם קלקניס ציוץ בחשבון שלו בטוויטר בו סלח לזולטי, אולם גם נתן לו מספר עצות. "אני לא מודאג בעצמי, אבל אני כן דואג לך אבי. אפשר ליצור עמי קשר בהרבה דרכים, אבל פריצה היא לא הדרך המועדפת", כתב קלקניס.

"כנראה שלא עקבת אחרי הדיווחים על שערוריית פריצת התיבות הקוליות בבריטניה, אבל אנשים הולכים לכלא על כך שהם עושים דברים מהסוג זה - לכוונות שלך אין שום משמעות מבחינת החוק", המשיך קלקניס. "למרבה הצער ראינו דברים מהסוג הזה מתרחשים פעמים רבות: ילדים חכמים שהולכים לכלא בגלל 'שהשתעשעו בפריצת מנעולים'".

"בבקשה אל תחפש קיצורי דרך. המוצר שלך הוא מה שחשוב, לא מי המשקיעים שלך. בסדר, יש חשיבות למשקיעים, אבל לא מספיק בכדי לפרוץ לטלפונים שלהם", סיכם קלקניס.

לידיעה ב-Themarker

עוד ב-Themarker