פתחתם עסק למכירה אונליין? בשעה טובה! אתם יוצאים עכשיו לדרך חדשה ומסקרנת אך גם מאתגרת. במיוחד בחודש הקרוב, הלא הוא חודש הקניות המקוונות, שכולל גם השנה את ShoppingIL של Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת שיתקיים ב-9-10.11 בהשתתפות כ-3,000 עסקים ישראלים, חשוב להכיר את כללי המשחק בעולמות השיווק הדיגיטלי, להם שפה וחוקים משלהם. 

בדיוק לשם כך, ביקשנו מנטלי טנא, מנהלת פעילות ShoppingIL ומומחית בתחום החדשנות באיקומרס, לרכז עבורכם את הכלים הטכנולוגיים שכדאי לאמץ בשביל להשיג את היתרון שאתם מחפשים.

איך צריך להיראות האתר שלכם?

  1. מרבית הקניות נעשות היום דרך המובייל. אל תזניחו את גרסת המובייל שלכם, למרות שקל יותר להשקיע בגרסת הדסקטופ.
    קניות ברשת (צילום: firmbee.com, unsplash)
    צילום: firmbee.com, unsplash
  2. רושם ראשוני הוא הכול באתרי קניות. עמוד הבית צריך לתקשר מי אתם ומה אתם מוכרים בצורה ברורה. עדיף גם לגרום לגולשים להתחבר אליכם רגשית.
  3. המוח האנושי מרגיש נוח יותר בסביבה מסודרת, סימטרית ונקייה. חשוב שכך יראה האתר שלכם. הרבה פעמים, פחות זה יותר.
  4. הטון, שכולל את הטקסט, הצבעים והסגנון של האתר, צריך להתאים לקהל היעד שלכם. חשוב מאוד לשמור על אחידות לאורך הדרך, ולא לפגוע ברגשות של אנשים.
  5. ניווט פשוט באתר הוא הכרחי. בנו את האתר בצורה הגיונית: קטגוריות > קטגוריות משנה > מוצרים. מומלץ בחום לתת למישהו פחות טכנולוגי לנסות לשוטט באתר שלכם ולראות אם הוא מצליח למצוא כל מוצר בקלות.
    צ'ק אאוט, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
    צ'ק אאוט קניות אונליין אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
  6. השקיעו בתמונות של המוצרים שלכם. מומלץ לכל מוצר לספק מספר תמונות איכותיות, בדגש על תמונה ברורה של המוצר, תמונת אווירה, תמונה עם אנשים ואם אפשר אז גם סרטון.
  7. אל תפתיעו את הקונים עם עלויות נוספות בעגלת הקנייה. זאת אחת הסיבות המובילות לנטישת עגלה.
  8. אם אתם נותנים אחריות למוצרים, אז כדאי לציין זאת במקום ברור.
  9. הדגישו שאתם זמינים לשאלות ולעזרה במספר רב של ערוצים, באמצעות טופס צור קשר באתר, בוואטסטפ, בטלפון, צ׳ט באתר, במייל ועוד.
  10. אם יש לכם ערך מוסף שאתם גאים בו כדאי להדגיש את זה (מעסיקים אנשים עם מוגבלויות, תורמים לעמותות, מייצרים בישראל, עסק משפחתי ועוד).
  11. הקפידו להתייעץ עם אנשי מקצוע במקומות שבהם אתם חלשים או לא מעודכנים.

מה עם משלוחים?

  1. כנראה שהכיף הכי גדול בקנייה בחנות הוא היכולת לקחת את המוצר איתך הביתה. כתגובה לכך, אל תמעיטו בערכו של המשלוח. בחרו בחברת משלוחים שנותנת שירות טוב עם שליחים אדיבים שעומדים בזמנים ומביאים את החבילה עם חיוך עד הלקוח. השתדלו להציע אופציה למשלוח מהיר.
    קבלת משלוח אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
    צילום: שאטרסטוק
  2. רשמו במקום בולט שאתם מציעים משלוח לכל הארץ ועדיף בחינם, גם אם זה רק מעל סכום מסוים.
  3. השקיעו באריזה, עדיף אקולוגית ומיוחדת עם פתק אישי שכתבתם. זאת חוויה נהדרת לקבל חבילה שנארזה עם מחשבה ותשומת לב אישית. אם זה מתאים, תזמינו את הקונים לשתף את החוויה בסטורי.

מוצרים משלימים שיכולים לעזור לכם

חברת Marktrix הישראלית מספקת כלי שיעזור לכם לנהל את התוכן השיווקי שאתם צריכים: פוסטים לפייסבוק, מודעות ל- Google, בלוגים ועוד, וגם יגיד לכם בדיוק מתי להשתמש בכל אחד מהכלים.

לפעמים יש צורך ללקוח לדעת שמדובר במוצר פופולרי כדי לקנות אותו. הם צריכים לדעת שלקוחות אחרים קנו, אהבו, דירגו ושיתפו את החוויה שלהם. כך, המבקר באתר שלכם ירגיש הרבה יותר בטוח לקנות. איך אוספים כל כך הרבה דירוגים, המלצות ושיתופים? Yotpo הישראלית פיתחה כלי חכם המאפשר לאסוף בצורה אוטומטית חוות דעת מלקוחות שקנו באתר ולהוסיף אותם לדפי המוצר הרלוונטיים.

חברת Glassix נותנת פתרון לניהול התקשורת עם הלקוחות שלכם, בכל ערוץ באמצעותו הם פונים: טופס צור קשר באתר, סמס, וואטסאפ, צ'ט באתר, מסנג'ר של פייסבוק, הודעות באינסטגרם ועוד. אחרי שתגדירו את התשובות שתרצו לתת לשאלות שאתם צפויים להישאל, Glassix יוודאו שכל לקוח יקבל מענה מיידי ומתאים. כל התקשורת תישמר ותנוהל ממקום אחד, מה שיאפשר לכם לשמור על קשר שוטף ונכון עם הלקוחות שלכם ולחסוך בכוח אדם בשירות הלקוחות.

אתם בעלי עסק, ורוצים להרוויח, ולכן אין דבר חשוב יותר בשבילכם מאשר לדעת כמה הוצאתם, כמה נכנס, מה נשאר ואיך מגדילים את זה. BeProfit הישראלית פותרת את הבעיה עם ממשק שבו תוכלו לראות במקום אחד את כל ההוצאות האמיתיות שלכם מול ההכנסות שלכם. 

ולסיום, כלי נוסף שיעזור לכם הוא Google Analytics, כלי מדידה חינמי של גוגל, שמסכם את כל נתוני האתר ואת פעילות המבקרים בו: מאיפה הם הגיעו, מה הם עשו, כמה זמן נשארו, על מה הם הסתכלו, מתי עזבו ומתי חזרו, ומאיזה עמוד הם החליטו שהגיע הזמן לקנות.