הדור הבא של מסכי הטלוויזיה, המקרר שיכולנו רק לדמיין, חלל ביתי שהופך לפינה במוזיאון וחיבור חסר תקדים בין כל המכשירים החכמים בבית - העתיד כבר כאן, וסמסונג משיקה אותו בתערוכת האלקטרוניקה הבינלאומית CES 2022 (Consumer Electronics Show) בלאס וגאס. השנה סמסונג מבטיחה לנו חוויות חדשות ומשמעויות הנשענות על שני יסודות: טכנולוגיה בהתאמה אישית, שמסוגלים ללמוד אותנו כדי להקל באמת על חיינו, וקישוריות - Connectivity - בין המוצרים לבין עצמם.

"חיפשנו דרכים לקרב בין המוצרים שלנו, לחזק את הזיקה ביניהם ולהפוך אותם למותאמים יותר למשתמש", אומר מנכ"ל חטיבת המובייל והאלקטרוניקה של סמסונג, האן ג'ונג-הי. "אנחנו מאמינים שהמכשירים המשמשים אותך, מהסמארטפון ועד למכשירי החשמל הביתיים, צריכים לשקף את סגנון החיים שלך, את התשוקות ואת הטעמים האישיים. וכשהם פועלים יחד באופן חלק ומתואם, הם יכולים להפוך את החיים לפשוטים יותר ולפנות אותך לעשות עוד ממה שאתה אוהב". 

סמסונג CES2022 (צילום: יח"צ סמסונג )
צילום: יח"צ סמסונג

החדשנות, הצורך והיכולת לפרוץ גבולות ולעשות את הלא יאמן היוו ערך מרכזי בסמסונג מאז ומעולם. סמסונג מאפשרת לכולם ליהנות מהחידושים המהותיים ביותר ולהינות מחוויות פורצות דרך הבאות לידי ביטוי בטכנולוגיות גמישות יותר אשר יודעות להתאים את עצמן באופן אישי לכל אחת ואחד. האפשרות לצפות בטלוויזיה מכל נקודה ובכל תאורה, או להפוך כל חלל בבית למתחם חוויתי דינמי ומעוצב, חוויית גיימינג ידידותית וסוחפת עם מבחר חסר תקדים של משחקים ויכולת של השחקנים להגיב בדיוק ובמהירות גבוהה יותר מאי פעם - כל אלו יחדיו מציגים לנו חוויה סוחפת וחדשנית.  

 לכל אחד מאיתנו צרכים שונים והעדפות שונות. סמסונג רוצה לעודד אותנו לכייל את המכשירים שלנו למה שהכי חשוב בעינינו. היא עושה זאת, בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה עם פרטנרים ומומחים מהתעשייה.

"אנחנו מאמינים שאקוסיסטם פתוח ובטוח הוא מה שמספק את החוויה הטובה ביותר ללקוחות שלנו", מסביר האן. "זה מה שמקנה חופש אמיתי לכל אחת ואחד לעצב בעצמם חוויות שמתאימות לסגנון החיים שלהם". מבט חטוף על מוצרי הדגל שמשיקה סמסונג בווגאס - ליין מקררים עתיר אפשרויות עיצוב שמתאים למשפחה מכל סדר גודל, מייבש ומכונת כביסה מבוססי בינה מלאכותית, שואב אבק פורץ דרך ועוד ועוד - מבינים שהשטר הזה נפרע במלואו. או במילותיו של האן: "עתיד חדש, עם התאמה אישית של טכנולוגיות, כבר כאן".

הבנו מה חשוב לנו באמת

עצם קיומה של תערוכת ה-CES, ועוד לפני שהושק בה מוצר כלשהו, מהווה השנה סיבה למסיבה: לאחר שבפעם הקודמת נאלץ העולם להסתפק במצגות מקוונות מרחוק, הפעם חוזרות ענקיות הטכנולוגיה למרכז הקונגרסים שבמדינת נבדה בארצות-הברית לארבעה ימים של השקות, הכרזות וטירוף חושים כללי. אבל המגפה העולמית, שנכנסה לשנתה השלישית, היא ממש לא "הפיל שבחדר"; אפשר אף לומר שהיא המחולל המרכזי של סדרות של שלמות מוצרים ושירותים, לצד תפיסות ואסטרטגיות שיעצבו את החיים החדשים שלנו.  

"מאז הפעם האחרונה שנפגשנו פנים אל פנים עברנו כולנו תקופה של שינוי משמעותי", אמר האן ערב פתיחת התערוכה. "עברנו תקופה שבה נדרשנו לבחון מחדש את היחסים בינינו לבין העולם שבחוץ ולתעדף מחדש את מה שחשוב לנו באמת. למדנו להעריך את הביחד, ועד כמה קריטית עבורנו הקרבה למשפחה ולחברים. למדנו גם שחדשנות לא יכולה עוד להתממש בדרך של 'מידה אחת לכולם' - מכשירים וחללים בהתאמה אישית חשובים היום מאי פעם, וכך גם הקשרים והחוויות שהטכנולוגיה מאפשרת לנו. החוויה שלנו בבית הפכה למשמעותית במיוחד, וטכנולוגיות הפכו מכלי עזר למרכיב חיוני עבור המשפחות שלנו, החברים והתחביבים".

סמסונג מקרן CES2022 (צילום: יח"צ סמסונג)
צילום: יח"צ סמסונג

מאותן סיבות הכריזה לאחרונה סמסונג על שינוי מבני נרחב, שבמסגרתו מוזגו חטיבות המובייל ומוצרי האלקטרוניקה. לדברי האן, המוביל את החטיבה הממוזגת החדשה (קודם לכן עמד בראש חטיבת מסכי התצוגה), הארגון מחדש נועד "לחזק את הסינרגיה בין המוצרים והשירותים שהחברה מספקת. מעתה כל מוצרי האלקטרוניקה שלנו, מטלוויזיות ומכשירי חשמל ביתיים ועד לטלפונים הניידים, ישכנו תחת קורת גג אחת". דוגמה מצוינת היא סדרת הביספוק (Bespoke) המעוצבת, הפרקטית ובעלת היעילות האנרגטית יוצאת הדופן, שעומדת לשנות מהקצה לקצה את המטבח שלנו, את מרפסת השירות ובעצם, את הבית כולו.

בארבעת ימי התערוכה בווגאס מציגה סמסונג את המילה האחרונה במגוון רחב של מכשירים, כולל כמה פיצ'רים וחידושים שטרם נראו כמותם. אחד מהם הוא פתרון חדש שבעזרתו יוכלו כלל המכשירים החכמים בבית להתממשק זה לזה בצורה אפקטיבית ומדויקת יותר. על פי מנכ"ל החטיבה החדשה, כל השקה כזאת היא אירוע מרגש כשלעצמו. "כשאנחנו יוצרים אקוסיסטם של טכנולוגיה מחוברת מקצה לקצה, אנחנו מקבלים השראה מאנשים, ערכים וסגנונות חיים שמגבשים יחד את הקהילה הגלובלית שלנו. בכל זה אנחנו מבקשים לתמוך באמצעות חדשנות ששמה את האדם במרכז. זה הזמן לקחת את המוצרים שלנו ואת החוויות שהם מספקים לשלב הבא, כדי שיתאימו לדור חדש של משתמשים". 

נדבך מרכזי נוסף בחזון המעודכן של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית נוגע לאקולוגיה ושימור הסביבה. סמסונג מקפידה בשנים האחרונות לשלב את עקרונות הקיימות בכל שרשרת הייצור - מהשבבים שמפעילים את המוצרים, דרך החוויה הצרכנית ועד למכשירים עצמם. זאת מתוך תפיסה שכמובילה העולמית בייצור מוצרי אלקטרוניקה, יש לה אחריות להגן על הסביבה ולהבטיח עתיד טוב יותר לדורות הבאים. דוגמה טרייה היא שיתוף הפעולה עם חברת הטקסטיל האמריקאית פטגוניה סביב המאמצים להפחית את ההשפעה השלילית של פסולת מיקרופלסטיק באוקיינוס. "המעמד המוביל שלנו בחדשנות חייב ללכת יד ביד עם הובלה בקיימוּת", מסביר האן. "זהו רגע חשוב לעולם שלנו, והגנה עליו היא המשימה של כולנו. אנחנו חייבים להתחבר מחדש לפלנטה ולהותיר בה אימפקט חיובי". 

Bespoke 2022 (צילום: יח"צ סמסונג)
Bespoke 2022 | צילום: יח"צ סמסונג

בימים הקרובים נלווה את תערוכת ה-CES בלאס וגאס ונציג כאן בזמן אמת את סדרות המוצרים החדשות שסמסונג משיקה באמריקה. שווה לחכות.