בימינו, אנחנו נעזרים בסמארטפון בהרבה מאוד תחומים, אך השימוש המקורי בטלפון הנייד, להוציא ולקבל שיחות, הפך ללא יותר מעוד פונקציה אחת מיני רבות שהסמארטפון מסוגל לבצע. אבל מה אם אנשים אינם מעוניינים כלל בכל האפשרויות הנוספות האלה ורק רוצים את היכולת לשוחח בנייד?

לייטפון, אנטי סמארטפון, Light Phone (צילום: עמוד הפרוייקט)
סוללה שמחזיקה 20 יום | צילום: עמוד הפרוייקט

כאן הלייטפון (Light Phone) נכנס לתמונה. הלייטפון הוא סוג של אנטי-תזה לסמארטפונים הקיימים כיום בשוק – הוא מיועד רק לקיום שיחות. במלים אחרות, תשכחו מלגלוש איתו ברשת, לצלם או להתקין עליו אפליקציות. הלייטפון בעצם חוזר אל ה"מקורות" של הסמארטפון, לימים בהם שיחות היו השימוש העיקרי של הטלפון הנייד, לימים שלא חשנו צורך אובססיבי להיות מחוברים כל הזמן שמא נפספס משהו.

אמנם מבחינה טכנולוגית הלייטפון מחזיר אותנו עשור אחורה, אבל יש לו כמה יתרונות משמעותיים על פני הסמארטפונים: הראשון הוא התמחור של הלייטפון, שעומד על 100 דולר בלבד; יתרון אחר הוא אורך חיי הסוללה שלו, שמוערך בכ-20 יום לאחר הטענה מלאה; עוד יתרון קטן ומעניין של הסמארטפון הוא מימדיו – גודלו הוא כשל כרטיס אשראי, מה שמאפשר להכניס אותו לכיס או לארנק, ומשקלו פחות מ-40 גרם.

"אנחנו לא נגד טכנולוגיה"

שני היוצרים של הלייטפון, ג'ו הוליהר (Joe Hollier) וקאיווי טאנג (Kawiei Tang), המציאו את המכשיר המינימליסטי במסגרת פרוייקט חממה של גוגל שנערך במשך 30 שבועות בעיר ניו יורק.

עוד ב-Geektime:
עשרת הדיברות למדפיס בתלת מימד
חזון הבית החכם: המצב היום והצצה קלה לעתיד

"התחלנו לבנות את המכשיר בגלל שבעינינו אושר אמיתי משמעותו להיות נוכח", מסביר הוליהר. "כל כך הרבה ימים אנחנו מבזבזים בבהייה במסכים שאנחנו מפספסים את ההווה בכל כך הרבה דרכים. בנינו את הלייטפון בתור דרך לאנשים למצוא את האיזון הנכון. לקחת הפסקה מלהיות מחובר זה מהלך בריא במלוא מובן המילה".

"אנחנו לא נגד טכנולוגיה", מבהיר הוליהר, "אבל אנחנו חושבים שאולי עדיף לשים שוב את האדם לפני הטכנולוגיה ואיך זה ישפיע על חיינו בטווח הרחוק. אני בספק שהלייטפון הוא התשובה הסופית לכך, אבל הוא הצעד הראשון".

הלייטפון ינחת על המדפים רק בעוד שנה במאי 2016, אבל רק בתנאי שקמפיין המימון בקיקסטרטר יצליח. כרגע המגמה נראית חיובית עם מעל 100,000 דולר שנתרמו מתוך קו יעד של 200,000 כאשר נשארו עוד 39 יום לסיום הקמפיין.

יהיה מעניין לראות האם הלייטפון יתחיל טרנד חדש, בו כל חברה תציע בקטלוג שלה מכשיר מינימליסטי עבור אלה שאינם מעוניינים שהסמארטפון יצרוך יותר מדי מזמנם.

 

פורסם ב-Geektime